Uzun vadede amaç satmak

Uzun vadede amaç satmak
Uzun vadede amaç satmak
Haber: SEVGİ SAYAR BAŞARAN / Arşivi

ANALİZ

Boyner’in YKM’nin yüzde 63 hissesini 190 milyon TL’ye satın alması department store (çok katlı mağazacılık) sektöründeki dengeleri de iyiden iyiye değiştirecek. Sektörde faaliyet gösteren en büyük iki firma arasında yaşanan bu satın alma özellikle Boyner’in rekabetçi gücünü de önemli ölçüde artıracak.
Boyner Grubu’u daha öncede Çarşı konseptini yeniden oluşturarak ve farklı markalarla bu sektördeki varlığını güçlendirmişti. Grup geçen aralık ayında da Boyner Mağazacılık’ın yüzde 21.8’ini, Beymen’in de yüzde 49.9’unu Altınyıldız’a geçirmişti. Boyner Holding böylece Türkiye ’nin en büyük gıda dışı perakende grubunu oluşturmak için ilk adımı atarken, Altınyıldız’ın cirosu da 2 milyar liraya ulaşmıştı. Son olarak gerçekleyen YKM satın alması Boyner’in liderliğe giden yolda ikinci hamlesi oldu.
Boyner Mağazacılık, bu satın alma ile sektörde 133 mağazalı ve toplam 1.1 TL’lik cirolu bir büyüklüğe ulaştı.
Boyner’i bu satın alma ile çok katlı mağazacılık sektöründeki konumunu iyice güçlendirdiğine dikkat çeken uzmanlar, “Amaç firmayı daha karlı bir operasyon haline getirdikten sonra satmak.

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Beymen

    ,

    operasyon

    ,

    gıda

    ,

    firma

    ,

    Aralık