scorecardresearch.com

'Var mı Nazo gibisi' deyip 50 milyon dolar yatırım yapacak

'Var mı Nazo gibisi' deyip 50 milyon dolar yatırım yapacak

Ethem Kurt, şekersiz soğuk içecek pazarında lider olduklarını söylüyor. Nazlı Gıda Gelin markasıya temizlik ürünleri satıyor.

07/09/2009 02:00
'Var mı Nazo gibisi' sloganıyla ürünlerini 30 ülkede satan Nazlı Gıda, 50 milyon dolarlık yatırıma hazırlanıyor. Nazlı Gıda aromalı toz içecek, çikolata, cips, kahve, temizlik malzemesi ve kozmetik üretimini tek çatıda toplayacak
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - ‘Var mı Nazo gibisi’ sloganıyla aromalı toz içecek alanında markalaşan, son dönemde çikolata, cips, kahve, temizlik malzemesi ve kozmetik gibi alanlara da giren Nazlı Gıda, büyümesini sürdürmek için üretimini tek çatı altında toplamaya hazırlanıyor. Bunun için İzmit’te 150 dönüm arazi üzerinde 150 bin metrekare kapalı alanda fabrika inşaa edeceklerini söyleyen Nazlı Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt, “Yatırıma yılbaşında başlayacağız. 5 yılda tamamlanması planlanan fabrika yatırımımız için toplam 50 milyon dolar harcayacağız” dedi. 

Yüzde 50 büyüme hedefi
Aromalı içecek tozları konusunda İkitelli’de aylık 60 milyon paket kapasiteli bir tesislerinin olduğunu belirten Kurt, “Tesis yeni geliştireceğimiz ürünler konusunda yetersiz kalıyor. Temizlik ve kozmetik ürünlerini de farklı tesislerde yaptırıyoruz. Herşey birarada olsun istedik” diye konuştu. 
2008’de 10 milyon dolar ciro yapan Nazo’nun bu yıl yüzde 50 büyümeyle bunu 15 milyon dolara çıkaracağını vurgulayan Ethem Kurt, “Ürünlerimiz Nazo markasıyla Türkiye’de sayıları 20 bini bulan kahvehanelerin yanında 120 bin bakkal ve kuruyemişçi de satılıyor. Şekersiz soğuk içecek pazarında lideriz” diye konuştu. Aromalı içecek tozlarının yanında Gelin markasıyla temizlik ürünleri ve Nazo Gelin markasıyla da hamurişi malzemeleri sattıklarını anlatan Kurt, Fun Chos markasıyla mısır çerezi yaptıklarını, ellerinde 60 değişik marka bulunduğunu söyledi. 

Uganda’ya fabrika
Cirosunun yüzde 10’unu 30 ülkeye ihraç eden Nazo, 22 milyon nüfuslu Mozambik’te yüzde 80’le en çok bilinen marka ünvanına da sahip. Başlangıçta üretimi 12 ay çeşitlendirmek için Mozambik pazarına girdiklerini belirten Ethem Kurt bu konuda şöyle devam etti:
“Afrika ülkesi olan Mozambik’te ürünlerimiz çok sevildi ve tutuldu. Önümüzdeki dönemde burada bir fabrika kurmak istiyoruz. Ülkede markamızın bilinirliği yüzde 80 gibi son derece yüksek. Mozambik’e her ay bir buçuk milyon paket toz içecek gönderiyoruz. ‘Var mı Nazo gibisi’ reklam filmimiz Mozambik’te ün kazandı.”
Dünyanın en iyi hazır kahvesinin Uganda’da yetiştirildiğine dikkat çeken Kurt, “Uganda Devlet Başkan Yardımcısı Gilbert Bukenya Türkiye’ye geldiğinde bizim tesislerimizi de ziyaret etti. Bizim yatırım yapmamız için ülkesine davet etti. Biz de hazır kahve konusunda Uganda’da  yatırım yapmayı planlıyoruz” açıklamasında bulundu. 

Kızı ilham verdi
Üretime 1993’te başlayan Nazo markasının esin kaynağıysa Ethem Kurt’un büyük kızı Nazlı oldu. Aslında bir aile şirketi olan Nazlı Gıda’nın öyküsü de ilginç. Ethem Kurt ve ailesinin hikayesi, 1978 yılında Rize’den İstanbul’a göç etmeleriyle başladı. Giyim mağazasıyla ticarete adım atan aile, 80 ihtilalinden sonra mağazayı kapatmak zorunda kaldı. Bu çöküşün ardından pazarcılık dahil birçok işle uğraşan ailenin kaderi, kahvelere çay verirken satın aldıkları bir toz içecek atölyesiyle değişti ve bugünkü Nazlı Gıda’nın temelleri atılmış oldu. Bugün aromalı içecek tozu ‘light’ kategorisinde pazar lideri olan Nazlı Gıda, geçen yıl 1 milyar bardak Nazo içirmeyi başardı. Son yıllarda sakız, çikolata ve şekerlemeye yönelik 3 milyon TL’lik yatırım yapan kuruluş, mısır çerezi, mısır cipsi, çikolatalı çerez, sakız, ekşi sakız, şekermele ve figürlü  çikolata üretiyor.

ETİKETLER:

haber

http://www.radikal.com.tr/9532569532560

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.