Verimliliğin yolu sporda

Verimliliğin yolu sporda
Verimliliğin yolu sporda

NASA zemin geliştirdi: EKS Dış Ticareti ilk defa verilen özel bir ödülle gururlandıran Lifefitness atletizm için özel üretilen tartan zeminleri aletlerinde de kullanıyor. Koşulan zeminin eklemlere yaptığı baskıyı azaltmak ve sakatlanmanın önüne geçmek için NASA nın geliştirdiği ve eklemlere binen yükü yüzde 30 azaltan elastomer, Lifefitness koşu bantlarında yer alıyor.

Haber: ŞEBNEM TURHAN / Arşivi

İSTANBUL - Şirketler artık verimlilik arttırmanın yolunun spordan geçtiğine inanıyor. Türkiye ’nin en büyük şirketlerinin listesi Capital 100’de bulunan firmaların çoğu spor merkezleriyle verimlilik artışı yakalamayı hedefliyor. 600 milyon dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük fitnes cihazı üreticisi olan Amerikalı Lifefitness’ın Türkiye distribütörü EKS Dış Ticaret’in Kurucu Ortağı Kemal Özdeş, Sabancı ve Koç Holding, Coca-Cola, P&C gibi birçok şirkete bu cihazları kurduklarını belirtti. Türkiye’de henüz verileri net olmasa da dünyada yapılan araştırmalara göre bu alana harcanan her bir dolar iki katı olarak geri dönüyor.
Avrupa Birliği’nde fitness cihazlarının yer aldığı ‘health club’lara üye olan ve düzenli olarak spor yapanların oranı nüfusun yüzde 7,5’i. Bu oran Almanya’da yüzde 11,5, İngiltere’de yüzde 14,2 ve İspanya’da yüzde 16,5. Türkiye’de ise henüz yüzde 0,5’in altında ve 250 civarında Health Club bulunuyor. Özdeş Türkiye’de oran düşük olsa da kriz yıllarında bile büyüme göstermeyi başardığını söyledi. Özdeş Türkiye’de özellikle büyük şirketlerin fitness salonları açarak çalışan verimliliğini arttırdığını; bu salonların ayrıca sağlık sorunları sebebiyle yapılan devamsızlıkları da azaltarak çalışanı da patronu da memnun ettiğini dile getirdi.
Özdeş’in verdiği bilgiye göre ABD ’deki araştırmalar spor merkezi olan şirketlerin çalışanlar için yaptıkları sağlık giderinde yüzde 55 düşüş sağladığını gösteriyor. Özdeş araştırmaların kişi başı verimsizliği yüzde 32, yıllık ilaç harcamalarını ise yüzde 46 azalttığını belirterek bu yatırımları yapan şirketlerin 1 yıl içinde sağladıkları verimlilik artışıyla harcamalarına geri dönüş sağladıklarını vurguluyor.

bigPara.com