Vestel 2006'da atakta

Geçen yıl Intel'le gidilen işbirliğinin ardından sadece Türkiye'nin değil Avrupanın da ilk ve tek dizüstü bilgisayar üretim üssü Vestel Dijital'i faaliyete geçiren...

İSTANBUL - Geçen yıl Intel'le gidilen işbirliğinin ardından sadece Türkiye'nin değil Avrupanın da ilk ve tek dizüstü bilgisayar üretim üssü Vestel Dijital'i faaliyete geçiren, beyaz eşya devi Whirlpool ile iç pazara yönelik dağıtım ve satış anlaşması yapan Vestel Şirketler Grubu, kendi alanındaki atağını 2006'da sürdürmeye kararlı.
Büyüme hedefini üç temel üzerine kurduklarını söyleyen Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, "Dünya pazarında elektronikte Flat Panel TV'nin payı artıyor. Doğal olarak biz de payımızı artıracağız. Beyaz eşyada ise Avrupa'daki büyümeye paralel büyüyeceğiz. Vestel Beyaz Eşya'nın beş yıl önceki cirosu 60 milyon dolardı, bugün 600 milyon doları aştı. Şirket, aynı zamanda İstanbul Sanayi Odası'nın 500 büyük şirketi arasında en hızlı büyüyenlerinden biri oldu. Şimdi bu başarımızı Vestel Beyaz'ı önümüzdeki ay halka açarak sürdürmek istiyoruz" dedi.
'250 milyon kişilik pazar var'
Gelecek yıllarda farklı ülkelere yayılacaklarını söyleyen Yüngül, ilk etapta Rusya ve BDT ülkeleri, Mısır, İran, Irak ve Hindistan'ı hedef olarak belirlediklerini söyledi. Rusya'dan başladıkları Vestel markasını Türkiye saat dilimindeki ülkelere yayma çalışmalarına ağırlık vereceklerini vurgulayan Ömer Yüngül, bu bölgede bulunan yaklaşık 250 milyon nüfusun alım gücünün de hızla arttığını hatırlattı. Yüngül şöyle devam etti:
"Üç yıl önce Rusya'dan başladık. Bu ülkede 80 milyon dolarlık yatırım yaparak ilk TV fabrikasını kurduk. Ardından buzdolabı ve çamaşır makinesi fabrikalarında 1 Ocak itibarı ile deneme üretime başlandı. Nisan da seri üretime geçiyoruz. 2005'te yanan TV fabrikamızı da bu yıl yeniden üretime açacağız. Hedefimiz üç yıl içinde Vestel markalı ürünlerin Türkmenistan, Kazakistan, Özbekistan, Gürcistan, Ermenistan, Azerbeycan, İran, Irak, Suriye ve Kıbrıs gibi Türkiye'nin saat dilimindeki tüm ülkelerde önemli pazar payları elde etmesi."
Dijitalin payı artıyor
Dünya pazarındaki trendlere de değinen Yüngül, pazarın dijital, çok fonksiyonlu ve birbiriyle entegre olabilen ürünlere kaydığını söyledi. Yüngül, "700 mühendisimiz her gün tüketiciye daha iyi ürünler sunmak için çalışıyor. Yıllık ciromuzdan Ar-Ge'ye 50 milyon dolar ayırıyoruz" dedi.
Vestel'in daha uzun vadeli dönemde savunma sanayi ve alternatif enerjiye yönelik yatırımlar yapacağını belirten Yüngül, "Aydın Yazılım ile, ABD Savunma Sanayi şirketleri başta olmak üzere dünyada birçok ülkeye yazılım ihracatı yapıyoruz. Türkiye'de de Türk Silahlı Kuvvetleri için farklı projeler yaptık" diye konuştu.
Vestel Şirketler Grubu'nun, 2005 yılı konsolide rakamlarını da açıklayan Ömer Yüngül şunları söyledi: "Geçen yıl, toplam ciromuz yüzde 10 artışla 2 milyar 687 milyon avroya (4.4 milyon YTL) toplam ihracat da 2 milyar avroya ulaştı. 2005 yılında brüt kârımızı 403 milyon avro oldu. Net kârımızsa 53 milyon avro'ya ulaştı. Grup 2006 yılını 3 milyar avro ciro ve 2.3 milyar avro yurtdışı satışla kapatmayı hedefliyor."