Vestel 'cep'e de girecek

Vestel Ar-Ge Genel Müdürü İhsan Alkım, eğlence elektroniği alanında yeni ürünler çıkaracaklarını belirtti. Alkım, Vestel'in araştırma geliştirme politikasının, kısa vadede sonuç alınacak yeni ürünler ve...

İZMİR - Vestel Ar-Ge Genel Müdürü İhsan Alkım, eğlence elektroniği alanında yeni ürünler çıkaracaklarını belirtti. Alkım, Vestel'in araştırma geliştirme politikasının, kısa vadede sonuç alınacak yeni ürünler ve uzun vadeli internet teknolojileri geliştirme yolunda genişleyeceğini ifade etti.
Vestel'in, elektroniğin eğlence bölümünde faaliyet gösterdiğini ve oturma odasında bulunan tüm cihazları üretebildiğini belirten Alkım, gelecek dönemde 'odanın dışına çıkarak' taşınabilir eğlence cihazları ve otomobil eğlence elektroniğine de giriş yapacaklarını söyledi. Vestel'in TV, DVD, DVB, ev sinema sistemleri gibi ürünlerde Avrupa pazarında önemli başarılara imza attığını söyleyen Alkım, "Şimdi odanın dışına yine eğlence sektörü ile çıkacağız. Mobil cihazlara yönelebiliriz. MP3 player, video da gösterebilen media player, hafıza kartlarından okuma yapan cihazlar, taşınabilir DVD player ve otomobil için eğlence elektroniği ürünleri geliştirebiliriz. Bu ürünlerle ilgili yönetim kurulu kararı çıktı. Bu yıl deneme yılı olacak" dedi.
Dijital yayın 2015'te
Eğlence elektroniği dışında da projeleri bulunduğunu anlatan Alkım, şöyle konuştu: "Bu cep telefonu olabilir. Bu konuda incelemeler sürüyor, ama henüz alınmış bir karar yok."
Vestel'in ihracatında gelecek dönemde dijital ürünlerin payının daha da yükseleceğini dile getiren Alkım, Avrupa'da 2010 yılından itibaren analog yayınların sonlandırılmasına başlanacağını ve 2015'te tamamen dijital yayına geçileceğini belirterek, dijital sisteme en fazla uyum sağlayan ülke olan İngiltere'de kullanılan televizyonlardaki dijital yazılımların yüzde 75'inin Vestel tarafından yapıldığını anlattı. Alkım, sözlerini şöyle tamamladı:
"Avrupa dijital televizyon sistemlerinde Vestel, rakiplerinden önde.
Ürettiğimiz yazılımları Vestel'in yanında Philips, Bang Olufsen, Sagem gibi 25 marka kullanıyor. Avrupa'nın yıllık TV ihtiyacı 40 milyon, bunun 8 milyonunu biz karşılıyoruz."