Visa, kampanyasıyla 'ATM kartlı hayat, oh ne rahat' dedirtecek

Visa, kampanyasıyla 'ATM kartlı hayat, oh ne rahat' dedirtecek
Visa, kampanyasıyla 'ATM kartlı hayat, oh ne rahat' dedirtecek

Berna Ülman, Colin Clarke ve Nur Öztin Kurak (soldan sağa) reklam filmi üzerin- den kampanyayı anlattılar.

Visa'nın araştırmasına göre, 67 milyon banka kartının olduğu Türkiye'de, 'ATM kartı'nın alışverişte de kullanıldığı çok fazla bilinmiyor. Visa tüketiciye bunu reklam kampanyasıyla anlatacak

İSTANBUL - Türkiye ’de 67 milyon insan banka hesabını cebinde taşıyor ancak alışverişte aynı denge kurulamıyor. Kasaya gelince cüzdanlardan ya nakit para ya da kredi kartı çıkıyor. Yani tüketiciler tarafından daha çok ‘ATM kartı’ olarak bilinen banka kartının pazardaki büyüme oranı yüzde 1’de kaldı. Bir başka deyişle ‘ATM kartı’yla yapılan her beş işlemden sadece biri alışverişe gidiyor, kalan dördü ise para çekmede kullanılıyor.
Türkiye’deki bu 67 milyon kartın 42 milyonunu oluşturan Visa Electron da bu alandaki potansiyeli canlandırmak için yeni bir reklam kampanyası başlattı. Kampanyayla banka kartı bilinirliliğinin artırılması ve bu kartların alışverişteki payının yükseltilmesi hedefleniyor. Özellikle gençleri hedef alan kampanyanın televizyon ayağı için ünlü radyoculardan Ayça Şen’le anlaşan Visa, alışverişte ‘ATM kartlı hayat , oh ne rahat’ vurgusu yapıyor. Reklam filminde Ayça Şen, bir alışveriş merkezinde ATM başındaki tüketicileri kartla alışverişe ikna ediyor.
Ben de nakitten karta döndüm
Yeni kampanyayla tüketiciye ‘hesabınızdaki parayı istediğiniz gibi harcayın’ mesajı verdiklerini belirten Visa Europe Marka İletişiminden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Colin Clarke, Türkiye pazarında kart sayısının çok olduğunu ancak potansiyelin tümüyle kullanılamadığını söylüyor. Türk tüketicisinin banka kartı konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığına dikkat çeken Clarke, ilk olarak kartın avantajlarını anlatacaklarını ifade ederek, “Ben de Visa’ya gelmeden önce nakit kullanıyordum, şimdi her şeyi banka kartıyla alıyorum” diyor.
Reklam kampanyasında banka kartını tüketicinin diline uysun ve kredi kartıyla karışmasın diye ‘ATM kartı’ olarak geçirdiklerine dikkat çeken Clarke, şunları söylüyor:
“Çünkü tüketici banka kartı diyince kredi kartı sanabiliyor. Bu yüzden Türk tüketicisinin kafasını karıştırmadan, net mesajlar içeren bir film hazırladık. Kampanyada internet mecrasını da fazlasıyla kullanacağız. Bunun dışında başlıca hedef kitlemiz olan gençler için de üniversite kampüslerinde ve hatta ATM önlerinde de tanıtım yapacağız. Kampanya çok ayaklı devam edecek. Banka şubeleri de bizimle çalışarak, broşür ve afişlerle kampanyaya destek verecek.” Reklam filmi ekim ayı sonuna kadar televizyon kanallarında dönmeye devam edecek.
Banka kartının alışverişte en fazla kullanıldığı ülkenin Almanya olduğuna dikkat çeken Visa Europe Kıdemli Başkan Yardımcısı Berna Ülman da, Türkiye’de de benzer bir dengeye ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor. Banka kartlarının alışverişte kullanılmasının tüketiciye olduğu kadar ekonomiye de büyük katkı sağladığını belirten Berna Ülman, “Geçen yıl kart kullanımında yüzde 18’lik büyüme yaşandı. Bunun sadece yüzde 1’i banka kartlarından geldi. Hedefimiz bunu yarı yarıya sağlamak” diyor.
Visa Europe Türkiye Ülke Direktörü Nur Öztin Kurak ise, Türkiye’de banka kartıyla yapılan her beş işlemin sadece birinin alışverişte olduğuna dikkat çekiyor. “Yani cebimizdeki banka kartlarını çok verimli kullanmıyoruz” diyen Kurak, ATM’ye gidip para çekip alışveriş yapmak yerine direkt banka kartıyla zamandan da tasarruf sağlanacağını vurguluyor. (Radikal)