VOB tanıyan çıkmayınca, tanıtım için '1 milyon dolarlık' atak yaptı

VOB tanıyan çıkmayınca, tanıtım için '1 milyon dolarlık' atak yaptı
VOB tanıyan çıkmayınca, tanıtım için '1 milyon dolarlık' atak yaptı

Sertab Erener?li reklam ile merak uyandırmayı hedefleyen VOB, www.Vobnedir.org internet sitesi ile de meraklıların sorularını yanıtlıyor.

Kamuoyu araştırmasında, VOB'un bilinilirliğinin düşük seviyede kaldığını gören VOB yönetimi, 1 milyon dolar bütçeli Sertab Erener'li tanıtım kampanyası başlattı. TV, radyo ve internetten yapılan tanıtım bir ay sürecek
Haber: ESİN ÇETİNEL / Arşivi

İSTANBUL - Beşinci yıl kutlamaları kapsamında tanıtım atağına kalkan Vadeli İşlem ve Opsiyon Borsası (VOB) Sertap Erener’li ‘merak uyandıran’ reklamlarını başlattı. Bir haftadır çok izlenen saatlerde televizyonun yanı sıra çok dinlenen radyo ve internette de reklamları gösterilen VOB’un izleyicilerin merakını uyandırıp VOB nedir portalı ile piyasayı tanıması hedeflendi.
Vadeli İşlem ve Opsiyon Borsası bir ay sürecek yoğunu tanıtım kampanyası için toplam 1 milyon dolarlık bütçe ayırdı.

VOB’u bilen az
Reklam kampanyası öncesinde VOB tarafından yapılan kamuoyu araştırmalarında yıllık cirosu 200 milyar dolar gibi çok büyük meblağlara ulaşmasına karşın piyasanın halk arasında bilinilirliği çok düşük çıktı. Bunun üzerine harekete geçen VOB yönetimi Türkiye’yi eurovizyon’da temsil ederek birinci olan ünlü sanatçı Sertab Erener’i yüzü yaparak ‘merak uyandıran’ reklam kampanyaları ile evlerimize konuk oldu.

İnternet sitesi kuruldu
VOB’un son dönemdeki tanıtım çalışmaları bununla da bitmedi. VOB yönetimi ‘www.Vobnedir.org’ internet sitesinde piyasa hakkında hiç bilgi olmayanların da hedeflendiği çok basit anlatımıyla piyasa ve piyasanın işleyişi hakkında bilgi veriliyor. Reklamla merak uyandırıp ‘Vob-Nedir?’ internet sitesi sayesinde piyasa hakkında ön bilgi vermeyi hedeflediklerini söyleyen yetkililer, reklam başlayalı bir hafta olduğunu hatırlatıp ancak şu anda tıklanma adedi hakkında bilgi veremediklerini söyledi.
www.Vobnedir.org internet sitesinde piyasa hakkında ayrıntılı bilgi almak isteyenler için sorularının cevaplandırıldığı ‘Forum’ bölümü de yer alıyor. Yatırımcıların veya ilgililerin VOB hakkındaki sorularını yine VOB yetkilileri internet ortamında cevaplandırıyor.

Reklam bir ay sürecek
Reklamların bir ay devam edeceği bilgisini de veren yetkililer, reklam bütçesinin ise ağustos ayında açıklandığı gibi 1 milyon dolar mertebesinde kalacağını söyledi.
Beş yıl gibi kısa bir süre geçmesine rağmen müşteri sayısı 60 bini aşan, yıllık cirosu ise 200 milyar dolara ulaşan VOB’un hedefi ise çok üst seviyeler. Türkiye’de 1 milyon 300 bin işletme bulunduğunu 50 bin ihracatçının faaliyet gösterdiğini hatırlatan VOB yetkilileri, bu sayılara bakıldığında VOB’un daha çok gidecek yolu olduğunu görüyoruz. Çıtamız çok yukarıda” dedi. 

Yeni logo öne çıktı
Bu arada edilen bilgiye göre VOB’un yeni logosunun vurgulandığı Sertab Erener’li reklam filmini Sertab Erener’in ağabeyi Serdar Erener’in şirketi olan Alamet-i Farika hazırladı. Mozart’ın ünlü eserinin VOB’a uyarlandığı reklamda, Sertab Erener’in bilgisayar oyunlarındaki yapay yüzlü kahramanlara benzemesi ve pırıltılı bir ekran ile izleyici karşısına çıkması da dikkat çekti. 

Başarılı olursak yeni reklam kampanyası yaparız 
Kampanyanın bir haftadır sürdüğünü ve kamuoyundan oldukça olumlu tepki aldığını söyleyen VOB Genel Müdürü Dr. Çetin Ali Dönmez, bu konuda şu bilgiyi verdi:
“Ülkemizde bir borsanın reklam kampanyası düzenlemesi pek alışılagelmiş bir davranış değil. Ancak biz bunun uluslararası platformda yaygın bir davranış olduğunu biliyoruz, bu sebeple ülkemizde bu konuda bir ilk adım atmış olmak istedik. Reklam kampanyamızın öncelikli hedefi dikkatleri VOB’a çekmek, VOB hakkında belirgin bir farkındalık yaratmaktı. Nitekim hazırlanan reklam filmimiz de bilgi verici olmaktan çok merak uyandırıcı nitelikte. 

Yeni web sitesi tasarlandı
Reklam filmiyle eşzamanlı olarak bir de kampanya web sitesi tasarlandı (www.vobnedir.org). Bu sitede vadeli işlemleri ve VOB’un işleyişini detaylı bir şekilde açıklayan keyifli bir animasyon film yer alıyor. Bu sitede ayrıca VOB hakkında merak edilen tüm soruların yanıtlarını bulabileceksiniz.
Kampanya web sitemize (www.vobnedir.org) giriş yapan ziyaretçilerimizden her gün birçok
mesaj alıyoruz. Ayrıca bu site vasıtasıyla VOB hakkında daha detaylı bilgi almak isteyen birçok e-posta alıyoruz ve yanıtlıyoruz. Görüyoruz ki, reklam kampanyamız ve demo sitemiz sayesinde geniş bir yeni yatırımcı kitlesine ulaşmayı başarmış olacağız.

Hesap sayısı 55 bine çıktı
2007 sonunda 26 bin civarında olan hesap sayısı 2008 sonunda 42 binlere bugün ise, 55 bine çıktı. İşlem hacmi ise 2007’de 118 milyar TL , 2008’de 208 milyar TL, 6 Ekim itibarıyla ise 283 milyar TL. 2009 senesi için önceden belirlenen hedefimiz 300 milyar TL idi. Gelişim gösteriyor ki hedefimize kasım sonu itibarıyla ulaşmış hatta geçmiş olacağız.”
Reklam kampanyasına 1 milyon dolar civarında bir bütçe ayırdıklarını da söyleyen Dönmez, “Bu kampanyanın devamının gelip gelmemesi, henüz sürmekte olan bu kampanyanın amacına ne kadar ulaşacağı ile ilgili. Kampanya ile hedeflenen farkındalığın yaratılması durumunda yenilerinin de başlatılabilmesi mümkün olabilir. Kampanyanın başarısını yaptırdığımız kamuoyu araştırmalarıyla ölçümletiyoruz” dedi.
Reklam filmi öncesinde yaptırdıkları kamuoyu araştırmasında VOB’un bilinirliğinin düşük çıktığını belirten VOB Genel Müdürü, “Bu, tahmin ettiğimiz bir sonuçtu. Nitekim bizi reklam kampanyası yapmaya teşvik eden konuların başında bu yer alıyordu. Kampanya sonrasında bilinirlik düzeyimizin belirgin şekilde artmış olacağını tahmin ediyoruz.” diye konuştu.