Vodafone, abone başına gelirini 18,6 TL artırdı

Vodafone, abone başına gelirini 18,6 TL artırdı
Vodafone, abone başına gelirini 18,6 TL artırdı
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, son 6 çeyrekte 6.5 puan pazar payı kazandıklarını söyledi.

Abone başına düşen ortalama gelirin (ARPU) 18,6 TL arttığını, bunun da geçen yıla göre yüzde 21'lik bir artış gösterdiğini kaydeden Timuray, 2011-2012 mali programında ise uçtan uca müşteri deneyimi, data ve segmentasyona odaklanacağız" dedi.

Vodafone Türkiye 'nin geçen iki yıllık değerlendirmesinin açıklandığı basın toplantısında konuşan Timuray, telekom sektörü gelirlerinin Ocak - Mart 2009'dan, Temmuz - Eylül 2010 dönemine kadar sabit hatların 1.2 milyar TL, mobilin 3.7 milyar TL ve toplam pazarın 5.8 milyar TL'ye yükseldiğini söyledi. 

2005 - 2006 yılları arasında telekom sektöründe önemli bir eşik açıldığını ve mobil lehine pazarın gelişmeye başladığını söyleyen Timuray, bu sürede toplam trafiğin yüzde 82'sinin mobile kaydığına dikkat çekti. Mobil sektöründe ise dakika başına ortalama gelirin 2008-2009 Ocak - Eylül döneminde yüzde 8.7'ye kadar düştüğünü dile getiren Timuray, burada mobildeki rekabet, numara taşıma ve ara bağlantı ücretlerindeki düşüşün etkili olduğunu söyledi.

“CİRO KAYBINI GERİ KAZANDIK”
Bu durumun rekabetin müşteri lehine artmasını beraberinde getirdiğini dile getiren Timuray, "Bu noktadan itibaren Vodafone Türkiye performansı, Ocak - Marta 2009 çeyreği sıkıntılıydı. Gelirleri yüzde 18 daralmıştı. Yüzde 18 daralma ile başladığımız ciro grafiğine, son 2 çeyrekte de eksi olarak devam ettik. Ancak süratle artıya geçtik. Bizim için ilk 4 çeyrekteki temel hedefimiz U dönüşü programımızı icra etmekti. 

Bu programda da amacımız bütün kaybettiğimiz ciro kaybını bir an önce geri kazanmaktı. Bunu başardık. Bunun üstüne son 4 çeyrektir Vodafone Türkiye çok yüksek ciro artışları kaydediyor. Ekim-Aralık 2009'da yaklaşık yüzde 13, Ocak-Mart 2010'da yüzde 31, ardından yüzde 24'lük ve son olarak da yüzde 29,5'luk ciro artış sağladık. Vodafone Türkiye, pazarın çok üzerinde bir büyüme kaydetti" dedi.

Timuray, toplam gelirlerinin Temmuz - Eylül 2010 çeyreğinde 953 milyon TL'lik bir hacme ulaştığını ve başlangıçta stratejik programda belirledikleri yüzde 25 ciro pazar payı hedefini yakaladıklarını, başlangıçtaki yüzde 18.6 ciro pazar payları olduğunu, son 6 çeyrekte ise yüzde 6.5 puan pazar payı kazandıklarını ve şu anda yüzde 25.1 ciro pazar payına geldiklerini açıkladı.

“REFERANS ÜLKE OLARAK GÖSTERİLMEYE BAŞLADIK”
Abone pazar payında ise Temmuz-Eylül 2010'da yüzde 26,5'luk abone pazar payına ulaştıkları bilgisini veren Serpil Timuray, numara taşıma ile başlayan hızlı kaybı, son iki yılda pozitife çevirdiklerini ve şu anda 16,5 milyon aboneleri olduğunu ve Vodafone Türkiye'nin net numara taşımada 1,7 milyon ile mobil sektöründe bir numara olduğunu kaydetti. 

Mobil sektöründe Temmuz-Eylül 2010 çeyreğinde pazarda tek büyüyen operatörün Vodafone Türkiye olduğunu dile getiren Timuray, hatta Vodafone Türkiye'nin, Vodafone Avrupa içerisinde de en hızlı büyüyen operatör olduğunu kaydederek, "Birçok konuda referans ülke olarak gösterilmeye başladık" ifadelerini kullandı.

“DATA GELİRLERİMİZ YÜZDE 99 ARTTI”
Abone başına düşen ortalama gelir (ARPU) artırmayı başardıklarının da altını çizen Serpil Timuray, "Bugün itibariyle 18,6 TL ARPU'ya ulaşmış durumdayız. Bu geçen yıla göre yüzde 21'lik bir artışı gösteriyor" ifadelerini kullandı. 

Timuray, faturalı ARPU'nun yüzde 23 artarak 38,7 TL'ye, ön ödemeli ARPU'nun ise 13,4 TL'ye gelerek, sektörün en yüksek rakamına ulaştığını kaydederek, bir yıl içerisinde 1,5 milyon faturalı abone artışı sağladıklarını ve bu sayede 3,6 milyon faturalı aboneye ulaştıklarını söyledi. Timuray, Borusan Telekom'un alınması sonrasında kurumsal segmentte gelirlerin yüzde 47'lik artış gösterdiğini kaydetti.
 
Data'da ise önemli artış olduğuna dikkati çeken Timuray, "Data gelirlerinde yüzde 99 artış sağladık" açıklamasında bulundu. Vodafone Türkiye'nin son iki yılda teknolojik alt yapıya 2.1 milyar TL olmak üzere, Türkiye'ye 10.2 milyar TL yatırım yaptığını söyledi. Bu yatırımlarla birlikte baz istasyonunda 17 bin 400'e ulaştıklarını belirten Timuray, "Baz istasyonu sayısında Hollanda 'yı geçtik" dedi.

Toplantı sonrasında Serpil Timuray ve Vodafone Türkiye yetkilileri gazetecilerin sorularını yanıtladı. Vodafone Türkiye'nin 1 TL'ye kaç telefon sattığına ilişkin bir soru üzerine Vodafone Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt, "Normal telefon kampanyalarının 10 katı satış hızıyla bu telefonlar müşterilere ulaştı. Eylül ayında başladığımız "paranız iade kampanyasında ise çok az müşteriye geri döndü. Onlara da parası iade oldu" açıklamasında bulundu. 

Timuray ise, aynı soruya, "Bir liralık kampanya halen devam ediyor. Memnun kalmazsanız paraniz iade kampanyası ise başarılı bir kampanya oldu. İleriki dönemde bunu tekrar edebiliriz. Biz, bu yatırımlar sonucunda teknolojik altyapımıza çok güveniyoruz" dedi.

“YÜZDE 25 CİRO PAZAR PAYI HEDEFİNE 12 ÖNDE KOŞTUK”
Vodafone Türkiye'nin yüzde 25 eşiği ne kadar yılda aşmayı planladığına ilişkin bir soru üzerine Timuray "Her yıl bütçemizi sunmaya yurt dışına gidiyoruz. Taahhüt ettiğimiz rakamları gerçekleştirmemiz lazım. Bu programımızda 2.1 milyar TL yatırım bütçesi istedik, İş planı sunduk. Bunun sonucunda yüzde 25 hedefinin yaklaşık 12 ay önünde koşuyoruz. Beş yıllık bir plan içinde bakmıştık. Şu anda önümüzdeki dönem hedefleri için bir revizyon yapıyoruz. Hesabımızı çok iyi yapmamız lazım" yanıtını verdi. (Anka)

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Hollanda

    ,

    Türkiye

    ,

    Cunda