Western yatırıma geliyor

Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne üyelik müzakerelerine başlaması yabancı turizm yatırımcılarını harekete geçirdi.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne üyelik müzakerelerine başlaması yabancı turizm yatırımcılarını harekete geçirdi.
ABD'li uluslararası Hotel zinciri Best Western International (BW) hem Türkiye'deki otel sayısını artırmaya karar verdi, hem İsrail'e bağlı Doğu Akdeniz bölgesinin yönetimini Türkiye'ye aldı. Bu kararla İsrail, Mısır, Ürdün gibi ülkeler Türkiye'nin yönetimi altına girdi. Türkiye'de genellikle dört yıldızlı ve özel belgeli otelleri olan Best Western, üst sınıf otelcilik anlayışını da Türkiye'ye sunacak.
Üyelik süreci etkiledi
Türkiye'nin AB üyelik sürecinin Best Western'in bakışını çok olumlu etkilediğini söyleyen Best Western The President Hotel Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Baskın Hüdayioğlu, "Şu anda 13'ü İstanbul'da olmak üzere 17 otel, Best Western zincirine bağlı. Sayıyı 50'ye çıkarmayı hedefliyorlar. Türkiye'nin potansiyeline inandıkları için Türkiye'de bir merkez ofis açılmasına karar verildi" dedi.
Türkiye'nin elde ettiği yeni hak sayesinde bölgedeki yatırımların yönlendirilmesinden, otellere danışmanlık yapılmasına kadar birçok sorumluluğu üstlendiğini belirten Hüdayioğlu, "Ayrıca dünya çapında pazarlama ağının parçası oluyoruz. Bu sayede gelen turist sayısı da artacak" diye konuştu.
Türkiye'de Best Western çatısı altında İstanbul, Antalya, Ankara ve İzmir'de otellerin olduğunu hatırlatan Hüdayioğlu, Bursa, Eskişehir, Adana'da yeni otellerin zincire dahil edilmesinin düşünüldüğünü ifade etti. Hüdayioğlu, şunları söyledi: "Yeni dönemde Best Western International'ın yüksek kalite standartlarına sahip otellerini temsil eden 'Best Western Premier' markası da Türkiye'de kullanılmaya başlayacak. Bu sayede daha üst sınıftaki turistler de ülkemize yoğun olarak gelecek. Şu anda zaten zincirin global rezervasyon sistemini kullanan turistler Best Western'in standartlarını bildikleri için herhangi bir otel aramak yerine ilk bizi seçiyor. Örneğin ABD'liler gemiyle gelip, bir-iki gün uçaklarını beklerken İstanbul'daki Best Western'lerde kalıyor çünkü standartlarımız dünyanın her yerinde aynı. Dünya çapında sadık 10 milyon Best Western müşterisi bulunuyor. Bizim otelimize gelen müşterilerin yüzde 12'si de bu global rezervasyon sisteminden geliyor. Hatta Formula 1 ve Şampiyonlar Ligi maçı döneminde 204 odamızın 100 adedi bu sistem vasıtasıyla geldi. MotoGP için de 20 oda alındı."
Hüdayioğlu, zincir otellerin yönetim ve işletme konusunda bağımsız olduğunu da kaydetti.