Yağmurlu bir iflas hikâyesi

Yağmurlu bir iflas hikâyesi
Yağmurlu bir iflas hikâyesi

Celal Birsen 2009 da trafik kazası sonucu hayatını kaybetti. Ardından şirket zor bir döneme girdi.

Üç yıl önce yağmurlu bir günde kurucusunu kaybeden Celal Birsen şemsiyeleri, yine yağmurlu bir mevsimde 15 milyon TL borçla iflas masasına başvurdu.
Haber: CAN MUMAY - can.mumay@radikal.com.tr / Arşivi

Nasıl kağıt mendil denince akla ilk Selpak geliyorsa, şemsiye denince de akla gelen ilk marka Celal Birsen’di. Geçmiş zaman diyoruz çünkü 27 yıllık firma artık iflas masasında.
Şirket 2009 yılında kurucusu ve markanın adını aldığı Celal Birsen’in yağmurlu bir günde Esenyurt’ta başına gelen trafik kazası sonucu ölmesiyle oğlu Recep Birsen’e kalmıştı. Bu tarih Celal Birsen markası için de yağmurlu günlerin başlangıcı oldu ve babasız kalan marka ancak üç yıl daha dayanabildi. Türkiye Futbol Federasyonu’nda yedek yönetim kurulu üyeliği de yapan baba Birsen’in şirketi promosyon şemsiye pazarının yüzde 90’ını elinde bulundururken firma bugün iflas noktasına geldi.
Celal Birsen’in 1985 yılında sıfırdan Türkiye’nin en büyük şemsiye markasını yarattığı şirket, Recep Birsen’in başına geçtiği son üç yılda borçlarını ödeyemedi.
Sonunda da alacaklılarının bastırması ve bankalara olan borcundan dolayı iflas masasına başvurdu. Kulislerde şirketin iflas etmesinin nedeni olarak ürün grubunun değiştirilmesi gösteriliyor. Bundan 3 yıl önce promosyon şemsiye pazarının yüzde 90’ını elinde bulunduran şirketin daha çok otellere çalışması ve perakende ürün grubuna ağırlık vermesi yüzünden iflas ettiği konuşuluyor. Sektör uzmanlarının diğer bir değerlendirmesi ise şirketin aldığı çok gizli ve büyük bir siparişin iptal edildiği veya ertelendiği.
Şirketin şu anda 15 milyon lira civarında borcu bulunuyor. Şirketin Çorlu’daki fabrikasına yemek veren firma borç yüzünden yemeği kesti, fabrikada telefonlara cevap verilmiyor. Celal Birsen’in 3.5 ay önce bankalardaki karşılıksız çeklerinin değeri 1.5 milyon liraydı.  

Prestijli promosyon!  
Promosyon sektörü temsilcilerine göre, Celal Birsen’in iflası sektörü sadece ekonomik yönden etkilemiyor. Firmanın istihdam ve ihracat ile devlet nezdinde de promosyon adına olumlu bir lobi yarattığını belirten sektör yetkilileri, şu anda promosyon sektörünün bu etkinliğini kaybetmek üzere olduğunu düşünüyor.

Pazar Çin malına kaldı

Promosyon şemsiye pazarının yüzde 90’ını elinde bulunduran şirketin iflasından sonra pazarda daha küçük şemsiye şirketleri yatırımlarını artırma kararı aldı. Maliyeti 1.5 TL, satışı 5 TL olan Çin menşeli şemsiyeler pazara girmeye başladı. Avrupa ’da da 13 farklı ofisi bulunan Celal Birsen’in yerli pazarda benzer büyüklükte bir alternatifi bulunmuyor.

bigPara.com