Yapay zeka süper güç olma yolunda

Yapay zeka süper güç olma yolunda
Yapay zeka süper güç olma yolunda
Temelleri 2. Dünya Savaşı'na dayanan yapay zeka kavramı, bugün her an kullandığımız teknolojik araçlar içindeki yerini aldı.

“Aşkı gerçekti, ama kendisi değil.” Bu sözler ünlü yönetmen Steven Spielberg’in 2001 yılında çektiği ‘Artificial Intelligence’ yani ‘Yapay Zeka’ filminin sloganı. Gerçekte varolamayan, ancak insanlar gibi düşünebilen yapay zekalar, o yıllarda insanlara çok uzak bir kavram olmasına rağmen bugün günlük hayatta sıradan bir internet kullanıcısının yararlandığı bir araç olmaya başladı. Yapay zekalar artık otomobilden arama motorlarına, alışveriş sitelerinden video oyunlara kadar hayatımızdaki yerini alarak süper güç olma yolunda ilerliyor.

GOOGLE ÖRNEĞİ

Yapay zeka kavramı “Bilgisayar düşünebilir mi” sorusunun en iyi yanıtını veriyor. Çünkü yapay zekanın kullanıldığı bir teknoloji, o cihazın veya servisin düşünebilmesini sağlıyor. Başka bir deyişle yapılan işlemlere karşılık düşünme yetisiyle kendi yanıtını buluyor ve uyguluyor. İlk yapay zeka uygulamaları 2. Dünya Savaşı’nda ‘Nazi Almanyası’ tarafından gizli mesajların şifrelenmesi ve tekrar çözülmesi amacıyla ‘enigma’ adındaki makineyle tasarlanmıştı.
Aradan geçen 70 yıldan sonra yapay zeka geliştiren şirketler, teknoloji devlerinin peşinden koştuğu şirketler arasında yer alıyor. Bunun en son örneği Google. Son dönemde robot geliştirme alanında çalışmalar yapan 8 farklı şirket satın alan Google, geçen günlerde DeepMind adında sadece yapay zeka geliştiren bir şirkete yaklaşık yarım milyar dolar verdi. Yeni teknolojileri yakından takip eden Google, bu yapay zeka geliştiren şirketi sürücüsüz otomobil, robot veya akıllı gözlük gibi farklı alanlarda kullanabilecek. Böylece Google, gelecekte karşılaşacağımız teknolojilerin ilk ipuçlarını da verdi.

Arama motorlarıArama motorlarında kullanılan yazılımlar kullanıcıların aramalarına göre milyarlarca site üzerinden ilgili sonuçları saniyeler içerisinde çıkarıyor. Arama motoru şirketlerinin aldıkları reklamlarda da yapay zekaya başvuruluyor.
Video oyunlar
Oyunlar, kullanıcıların hareketlerine göre karar vererek, oyunu yönlendiriyor. Örneğin, bir savaş oyununda kullanıcının saldırdığı yöne doğru düşman hareketleniyor ve silahını ona değiştirerek daha güçlü bir saldırı planlıyor.
Alışveriş siteleri
e-ticaret sitelerinin de yapay zeka araçları bulunuyor. Kullanıcıların aradıkları ürünlere göre önerileri şirketlerin geliştirdiği yapay zekalar tarafından gösteriliyor. Örneğin, takım elbise alan bir tüketiciye seçtiği renklere uygun kravat tavsiyesinde bulunuluyor.
Otomobiller
Otomotiv şirketlerinin en yoğunlaştığı konuların başında otomatik yol izleme, rehber, yol koşullarına göre sürüş analizi ve tehlike anlarında frenleme gibi sistemler bulunuyor. Bu özellikler, sürücülerin karşılaştıkları sorunları önceden tahmin ederek kazasız bir sürüş sağlıyor.
Bankalar
Yapay zekalar bankacılık sektöründe etkili bir şekilde kullanılıyor. Kredi uygulamaları geliştirilmesi, müşteri analizi, kredi müracaat değerlendirilmesi ve bütçe yatırım tahminleri gibi önemli kararlar yapay zekalar tarafında veriliyor.

Nerelerde yapay zeka kullanıyoruz?

bigPara.com