'Yarım milyar avro yatırıp, Sabiha Gökçen'i en yeni havalimanı yaptık'

'Yarım milyar avro yatırıp, Sabiha Gökçen'i en yeni havalimanı yaptık'
'Yarım milyar avro yatırıp, Sabiha Gökçen'i en yeni havalimanı yaptık'

Gökhan Buğday, Ebru Özdemir, Cenk Alpsoy ve Öner Çelebi (soldan sağa) havalimanına yapılan yatırımlar hakkında bilgi verdi.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın ek terminal ve ek ünitelerine toplam 500 milyon avro yatırım yapan İSG, yolcu kapasitesini 25 milyona çıkardı

İSTANBUL - İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını Mayıs 2008’de devralan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. (İSG), 18 ayda tamamladığı ek terminal ve ek ünitelere toplam 500 milyon avro tutarında yatırım yaptı. İSG İcra Kurulu Başkanı Gökhan Buğday, ek tesislerin devreye girmesiyle Avrupa’nın en yeni uluslararası havalimanı olacak Sabiha Gökçen’in yıllık yolcu kapasitesinin 25 milyona çıkacağını söyledi.  
İSG’nin 1 milyar 932 milyon avro (KDV dahil 2 milyar 280 milyon avro) karşılığı devraldığı Sabiha Gökçen Havalimanı’nda hayata geçirdiği yeni terminaller ve ek üniteler 31 Ekim’de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı bir törenle hizmete açılacak. 9 Kasım’dan itibaren de THY, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan ilk kez yurtdışı uçuşlarına başlayacak.

‘Büyüme hızımız artacak’
Yeni yatırımları ve hedeflerini paylaşmak üzere gazetecilerle bir araya gelen İSG İcra Kurulu Başkanı Gökhan Buğday, İSG Yönetim Kurulu Üyeleri Ebru Özdemir (Limak) ve Cenk Alpsoy (GMR), halen fiziki olarak Türkiye’nin en büyük üçüncü havalimanı olan Sabiha Gökçen’in 2009 sonunda yolcu taşımada Türkiye’nin üçüncü büyük havalimanı olacağını vurguladı.
Gökhan Buğday, “Ekim ayı sonunda yeni terminalin devreye girmesiyle birlikte, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın büyüme hızı daha da artacak” dedi. Gökhan Buğday, kısa sürede tüm yatırımların planlandığı gibi hayata geçirilmesinde, İSG’nin ortakları Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad’ın (MAHB) kendi uzmanlık alanlarındaki deneyimleri ve kabiliyetleri ile en iyi iş modelini oluşturmasının önemli rol oynadığını belirtti.

‘Hedefimiz üçüncülük’
2008 yılında toplam 4.3 milyon yolcuya ev sahipliği yapan İSG’nin, bu yıl bu rakamı 6 milyonun üzerine çıkarmayı hedeflediğini belirten Gökhan Buğday, şöyle konuştu:
“Yeni terminallerin açılması ve başta THY, Sun Express ve Pegasus olmak üzere, yeni havayolu şirketlerinin yeni tarifeli uçuşlara başlamasıyla birlikte yıl sonunda hedefimiz Atatürk ve Antalya’nın ardından üçüncü sıraya yerleşmek. Halen beşinci sıradayız. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın gerek uçuş sayısı gerekse yolcu sayısı artışında 2008 yılında bir önceki yıla göre en yüksek büyümeyi sağlayan havalimanı oldu. 2008 yılının tamamında 4 milyon 358 bin yolcuya ev sahipliği yaparken, bu rakam 2009’un ilk dokuz ayında 4 milyon 545 bini aştı.”

‘İstihdamı artırdık’
İSG’nin hedeflediği yüksek büyüme oranının birinci kaynağının dış hatlar olacağını vurgulayan Gökhan Buğday, 2009 yılı sonuna ilişkin hedeflerini şöyle aktardı: “2008’de toplam 1 milyon 568 bin 967 dış hat yolcusu havalimanımızı kullandı. 2009’un ilk dokuz ayındaki dış hat yolcu sayımızsa 1 milyon 448 bin 354 olarak gerçekleşti. Hedefimiz yıl sonunda dış hat yolcu sayısını 2008’e göre yüzde 50 artırmak. İç ve dış hatlarda toplam büyüme oranımızıysa yüzde 30-40 arasında tahmin ediyoruz.”
İSG’nin yapmış olduğu yatırım ile Türkiye ekonomisinin en kritik konularından istihdam için önemli bir katkıda bulunduklarını belirten Gökhan Buğday, İSG’nin yürüttüğü yatırımlarla, inşaat döneminde 8 bin, operasyon döneminde ise yaklaşık 2 bin kişiye istihdam sağlandığını açıkladı. Gökhan Buğday, 20 yıllık kiralama dönemi sonunda kira ödemeleri, kurumlar vergisi, KDV ve istihdam vergileri toplamında kamuya aktarılacak tutarın 3 milyar 330 milyon avroyu bulacağını söyledi.

THY’nin Avrupa kapısı
Bu arada yeni terminalin açılmasının ardından, THY kasım ayından itibaren Avrupa’daki yedi noktaya tarifeli uçuşlarını Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan gerçekleştirecek. Türkiye’nin yurtdışına açılan en yeni kapısı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, Türkiye’nin lider havayolu şirketi THY ile yaptığı anlaşma çerçevesinde 9 Kasım’dan itibaren THY’nin Moskova (Domodedovo), Londra (Stansted), Köln, Stuttgart, Berlin (Schönefeld), Amsterdam ve Hannover’e başlatacağı tarifeli uçuşlara ev sahipliği yapacak.
Öte yandan Pegasus ve Sun Express de kış tarifelerinde yeni dış hat noktalarına buradan uçacak. (Radikal)

Kırmızı ışıksız havalimanı
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın erişim imkânları açısından en kolay ulaşılır havalimanı olduğunu vurgulayan Gökhan Buğday, şöyle konuştu: “Kırmızı ışıksız ulaşılan tek havalimanıyız. Sabiha Gökçen, hem toplu taşıma olanakları hem de kara ve deniz bağlantısı sayesinde benzersiz bir lokasyona sahip.” Buğday, yeni terminalin açılışı ile birlikte yurtdışı tarifeli uçuşların sayısında ciddi bir artış beklediklerini sözlerine ekledi. 

18 ayda tamamlandı
Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan İSG, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldıktan sonra, havalimanının genişletilmesi için planlanan yatırımlarına başladı. İSG Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, 30 ayda bitmesi öngörülen ek yatırımların 18 ay gibi rekor bir sürede tamamlandığını, 430 bin metrekaresi kapalı toplam 500 bin metrekare inşaatı tamamladıklarını söyledi.