'Yatırım ödeneğinde demiryolları karayollarını geçti'

'Yatırım ödeneğinde demiryolları karayollarını geçti'
'Yatırım ödeneğinde demiryolları karayollarını geçti'

Ayaş ile Sincan arasında sefer yapacak 32 banliyö treni, Bakan Yıldırım ın katılımıyla hizmete alındı. FOTOĞRAF: FATİH KILIÇ / AA

Hükümetin demiryollarına büyük önem verdiğini belirten Ulaştırma Bakanı Yıldırım, 'Son 60 yılda ilk defa karayolundan daha fazla yatırım ödeneği aldı' dedi

ANKARA - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, geçmişte ihmal edilen demiryollarına büyük önem verdiklerini vurgulayarak, “ Türkiye Cumhuriyeti tarihinin son 60 yılında ilk defa yatırım ödeneği, demiryollarına karayollarından daha fazla konuldu. Bu da demiryollarına verdiğimiz önemin bir başka göstergesidir. Bu sene demiryollarının 3 milyar TL tutarında bir yatırım ödeneği var. Yetmezse buna daha da ilave edeceğiz” dedi. 

Demiryolu 2 bin 500 kilometreyi buldu
Ayaş ile Sincan arasında sefer yapacak 32 banliyö treni, Bakan Yıldırım’ın da katılımıyla Ankara Garı’nda düzenlenen törenle hizmete alındı. Trenle Ankara Garı’ndan Gazi istasyonuna kadar seyahat eden Yıldırım, yolcularla sohbet edip, treni beğenip beğenmediklerini sordu. Yıldırım, trenlerde her türlü konforun bulunduğunu belirterek, “Artık Ankara’da seyahat, bir çile olmaktan bir zevke dönüştü” dedi.
Demiryollarının geçmişte ihmal edildiğini belirten Yıldırım, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla 2003’te başlattıkları demiryolu kalkınma hamlesinin tüm hızıyla devam ettiğini belirtti. Bakan Binali Yıldırım, “Bugün bitirdiğimiz ve devam eden projelerin toplam uzunluğu 2 bin 500 kilometreyi buluyor. 1950-2003 arasında yıl başına sadece 13 kilometre demiryolu yapıldığını düşünürseniz, yedi yılda 2 bin 500 kilometre demiryolunun neleri yapmaya başladığımızı gösteren ön önemli ölçüdür” diye konuştu. 

‘15 milyon dolarlık proje devam ediyor’
Yeni hatlar da yaptıklarını ifade eden Yıldırım, demiryollarında devam eden projelerin yaklaşık 15 milyar dolar tutarında olduğunu söyledi. Yıldırım, “Türkiye Cumhuriyeti tarihinin son 60 yılında ilk defa yatırım ödeneği, demiryollarına karayollarından daha fazla konulmuştur. Bu da demiryollarına verdiğimiz önemin bir başka göstergesidir. Bu sene demiryollarının 3 milyar TL tutarında bir yatırım ödeneği var. Yetmezse buna daha da ilave edeceğiz” diye konuştu.
Bugüne kadar 4 bin kilometre demiryolu hattını yenilediklerini söyleyen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yeni hat yapımı için ise en az 1 milyar lira harcama yapıldığını ifade etti. Yıldırım, bir yanadan demiryolları ayağa kaldırılırken, bir yandan da demiryolları milli sanayisi kurulduğunu söyledi. 

Ankara metrosunu hükümet yapacak
Yıldırım, bir gazetecinin büyükşehir belediyelerinin yapımı yarım kalan şehir içi raylı sistemleri ve metrolarına ilişkin sorusu üzerine şunları söyledi:
“Yeni yasa çıktı. Ulaştırma Bakanlığı , şehir içi raylı sistemleri de yapabilecek. Önceden sadece şehirlerarası ve şehirleri transit geçen raylı sistemler yapabiliyorduk. Yeni yasayla şehir içi raylı sistemler de Ulaştırma Bakanlığı yetkisi içine alındı. Belediyeler bunlara başlıyor, tamamlamakta zorlanıyorlar. Bu yüzden böyle bir düzenlemeye ihtiyaç duyuldu. İnşaatı devam eden Sincan, Keçiören ve Çayyolu gibi hatların tamamlanmasına öncelik vereceğiz. Görüşmelerimiz var. Hatlar devralınacak ve kısa sürede yapımı tamamlanacak.” (Radikal)

Banliyo trenlerde güvenlik tam
Her türlü konfora ve güvenlik sistemine sahip yeni banliyö trenlerinin azami hızı saatte 140 kilometre. 173 koltuk bulunan tren 747 yolcu kapasitesine sahip. Trenler yolcuların daha güvenli seyahat edebilmesi için kapalı devre kamera sistemiyle donatılmış. Kabinlerdeki kameralardan alınan görüntüler kumanda kabininde makinistler tarafından izleniyor ve kayıt altına alınıyor. Trenlerin hem makinist kabinleri hem de yolcu bölümlerinde klima bulunuyor. Bu sayede ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri otomatik olarak gerçekleştiriliyor. Trenlerde vagonlar arası geçiş imkanı da bulunuyor. Trenlerde engelliler için özel bir bölüm ve rampa sistemi yer alıyor. Trenlerde yolcu bilgilendirme panoları ve anons sistemi de bulunuyor. Trenlerde makinistin görevini yapamaması durumunda ya da sinyale uyulmaması halinde treni durduran cihaz ile ATS ve acil fren sistemi bulunuyor. Kapılar kapanmadan da tren hareket etmiyor.