Yeni Clio: Çekici ve cimri

Renault, B segmentinde (küçük sınıf) yaşanan kıran kırana yarışa yeni Clio ile katıldı. Türkiye'de toplam pazar içinde 1998'de yüzde 24 pay alan küçük otomobillerde bu oran geçen yıl yüzde 47'ye çıktı.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

ANTALYA - Renault, B segmentinde (küçük sınıf) yaşanan kıran kırana yarışa yeni Clio ile katıldı. Türkiye'de toplam pazar içinde 1998'de yüzde 24 pay alan küçük otomobillerde bu oran geçen yıl yüzde 47'ye çıktı. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, iddialı oldukları noktaları aracın Türkiye'de üretiliyor olması, Euro NCAP'ten beş yıldız alması, 2006'da Yılın Otomobili seçilmesi ve sıra dışı iç mekân olarak sıralıyor. Aybar, küçük sedan olan Clio Symbol'ü de bu sınıfa katarak, Modus ve yeni Clio ile üç yıl içinde segmentte liderliği hedeflediklerini söyledi. Renault, küçük otomobillerde şu anda yüzde 17 paya sahip.
Yeni Clio, Oyak Renault tarafından üretilen Clio Symbol ve Yeni Megane Sedan'a ek olarak ocak ayında Bursa'da üretilmeye başlandı. 2006 yılında, 90 bin adet yeni Clio üretilip, bunun yüzde 90'ının ihraç edilmesi öngörülüyor. Araç 23 bin 900 YTL'den başlayan fiyatlarla nisan ayında piyasaya sunulacak.
Uzunluğu 3.99 metre
Deneme sürüşü Antalya-Davraz'da yapılan yeni Clio'nun çizgileri otomobile akıcı ve çekici bir karakter kazandırmış. Ön yüzde tamponun altındaki geniş hava girişi araca güçlü bir görünüm sağlıyor. Yeni farlarla da daha derin bir bakış yakalanmış. İç mekânda ise konfor sevimli bir tasarımla sunuluyor. Yeni Clio'da Authentique, Expressionve Dynamique olmak üzere üç farklı ekipman seviyesi ile sunuluyor. Authentique versiyonunda klima, radyo-teyp ve yol bilgisayarı standart. Güvenlik konusunda ise çift seviyeli sürücü ve yolcu havayastıkları, yükseklik ayarlı aktif ön gergili ve kuvvet kontrol sistemli ön emniyet kemerleri, yükseklik ayarlı ön koltuk başlıkları, arka emniyet kemerleri var.
Uzunluğu 3.99 m. olan Yeni Clio, B segmentinde standartları yükseltiyor. 3.986 mm. toplam uzunluğu, 1.707 mm. toplam genişliği, 2.575 mm. dingil aralığı ve 1.493 mm. (Clio II'den 58 mm yüksek) toplam yüksekliğinin manevra kabiliyetinden ödün verilmeden elde edildiği belirtiliyor. Clio II'ye göre net şekilde artırılan iç mekan genişliği üst segmentteki araçların düzeyinde. Ön koltuklarda Bin 380mm ve arka koltuklarda 1343 mm omuz genişliği segmentinin en iyi seviyesi. Renault-Nissan İttifakı tarafından geliştirilen B platformu üzerinde üretilen yeni Clio uzun yol için tasarlanmış ve yürüyen aksamı Megane'ınkilerden esinlenerek geliştirilmiş bir araç.
Motor gamı
Benzinli motorlar üç 16 supaplı motordan oluşuyor: 1.2 16V 75 bg. (55 kW), 1.4 16V 98 bg (72 kW) ve 1.6 16V 112 bg. (82 kW.) Dizel gamı ise iki farklı motor tipinden oluşuyor: 1.5 dCi 65 bg. (48 kW.) ve 80 bg. (60 kW).
1.2 16V 75 bg. (55 kW): 1 149 cm3 silindir hacimli 4 250 d/d'da 105 Nm tork üretiyor. Ortalamada 100 km.'de sadece 5.9 litre yakıt tüketiyor. 1.4 16V 98 bg. (72 kW): 1 390 cm3 silindir hacmi var. Maksimum torku 4 250 d/d'da 127 Nm (13 mkg.) düzeyinde. Yakıt tüketimi ortalamada 100 km.'de 6.7 litre.
1.6 16V 110 bg (82 kW): Megane'dan alınan 1.6 16V motor 4 250 d/d'da 151 Nm (15,7 mkg) azami tork üretiyor. Bin 1598 cm3 silindir hacmindeki bu motor seçeneğiyle 100 km.'de ortalamada sadece 7.5 litre yakıt tüketimi oluyor. Otomatik vites seçeneği var. 1.5 dCi 65 bg (48 Kw), 80 bg (60Kw): Enjeksiyon sistemli 1461 cm3 silindir hacimli dizel motorlar 4 000 d/d'da ve 3 750 d/d'da sırasıyla 65 bg ve 80 bg güç üretiyorlar. 65 bg versiyon için 160 Nm ve 80 bg versiyon için 200 Nm tork üreten 1.5 dCi motor en düşük devirlerden itibaren yüksek bir canlılık gösteriyor. Yeni Clio, 1.5 dCi 65 bg ve 80 bg ortalamada 100 km'de sırasıyla 4.9 ve 4.8 litre yakıt tüketimine sahip. Bu rakam şehir dışında 4.3 litreye iniyor.
İlave viraj farları
Yeni Clio'da ilave viraj farları sunuluyor. Sistem, kendisi de optik blok içine yerleştirilmiş ve virajlarda aydınlatmayı güçlendirmek üzere 40 derece yönlendirilen özel reflektör içine yerleştirilmiş sabit bir far içeriyor. Bir işlemci sayesinde far, viraja yaklaşırken mümkün olan en geniş görüş alanını aydınlatmak üzere yanıyor. Bu far direksiyonun kırılma açısına (40 dereceye eşit veya 40 dereceden daha büyük) ve otomobilin hızına (60 km/s'ye kadar) bağlı olarak yanıyor.
Güvenlik genlerinde var
Yeni Clio, bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından yapılan testler sonucunda, en yüksek not olan beş yıldızı alan sekizinci Renault modeli oldu. Yeni Clio da, Modus gibi, çocukları koruma konusunda en yüksek not olan dört yıldız ile ön plana çıktı ve böylece aile otomobili olma özelliğini ortaya koydu. Testlerde otomobilin kasası, darbe anında açığa çıkan enerjinin emilmesi ve iç mekâna herhangi bir dış aksamın girişinin engellenmesi açısından başarı gösterdi. Takviyeli kasa çarpışma halinde kinetik enerjiyi daha iyi emen ve dağılımını sağlayan yeni tip çelik ve malzemelerden oluşuyor.