Yerli oto portakal sıkacağı değil

Yerli oto portakal sıkacağı değil
Yerli oto portakal sıkacağı değil
Bakan Ergün geçmişteki Doğan ve Şahin markalarını hatırlatarak "Kendi ürettiğiniz markasını yarattığınız bir otomobil prestij işi" dedi.
Haber: NEŞE KARANFİL / Arşivi

Sanayi Bakanı Nihat Ergün yerli otomobilin prestij işi olduğunu vurgulayarak “Kendi ürettiğiniz markasını yarattığınız otomobil prestij işi portakal sıkacağı değil” dedi.

Ergün gazetecilerle yaptığı sohbet toplantısında, Türk Ticaret Yasası’nın temmuzda yürürlüğe gireceğini, yürürlüğe girmeden önce yönetmeliklerin çıkması gerektiğini söyledi. Geçmişte 26 yönetmelik üzerinde kendi bakanlığının çalıştığını ancak yeni bakanlık dağılımından sonra çalışmaların bir başka bakanlığa kaydığını anlatan Ergün, yönetmelikler çıktıktan sonra endişelerin giderileceğini düşündüğünü söyledi. “Aman uygulamaya geçmesin” düşüncesinin doğru olmadığını vurgulayan Ergün, yasanın temmuzda yürürlüğe gireceğini belirtti.

Off-set genişletiliyor
Ergün savunma, ilaç, enerji, ulaştırma gibi alanlarda yüksek teknoloji gerektiren ürünlele ilgili alımlarda firmalara Türkiye ’de off-set yatırımı şartı getireceklerini söyledi. Ergün, “Sizden alırız ama şu şu parçaları Türkiye’de üretme taahhüdünde bulunursanız alırız’ diyeceğiz. Ayrıca, ‘Bizim göstereceğimiz bazı yerli firmalarla işbirliği yaparsanız, off-set anlaşması yaparsanız sizden alırız’ diyeceğiz” dedi. Ergün, off-set şartında yüzde 50-51-60 ya da 5 yıl içinde yüzde 70 yerlilik oranına ulaşmayı taahhüt eden firmaları ön plana çıkaracak şekilde şartnamelerin olacağını söyledi.

Ergün, yerli otomobille ilgili olarak, “50 yıllık birikimimiz var ama markamız yok” dedi. Geçmişte Fiat ile kuş serisi Doğan, Şahin gibi modellerin geliştirildiğini, Renault’yla Toros markasının geliştirildiğini ama işin peşinin bırakıldığını dile getiren Ergün, “Geçmişte Mısır ’a gittiğinizde arabaların yarısı Doğan, Şahin’di. Çok da ilerlemiştik ama bıraktık. Doğan, Şahin’in kalıplarını bir adım öne geçirebilseydik bugün bu markalar gelişmiş tasarımlarıyla varlıklarını sürdürecekti. Kendi ürettiğiniz, markasını yarattığınız bir otomobil prestij işi. Bu portakal sıkacağı değil ki” dedi. Ergün, yerli otonun tüm parçalarının Türkiye’de üretilmesinin şart olmadığını söyledi.