'Yılbaşında kırmızı iç çamaşırı şatışı 10 kat artıyor'

'Yılbaşında kırmızı iç çamaşırı şatışı 10 kat artıyor'
'Yılbaşında kırmızı iç çamaşırı şatışı 10 kat artıyor'

Kırmızının şans getirdiğine inanılıyor.

Yılbaşında kırmızı iç çamaşırlarının 10 kat daha fazla satıldığını belirten La Senza Marka Müdürü Ceyda Öntuna, 'Çamaşırlar, şans getirdiği inancıyla rağbet görüyor' dedi

İSTANBUL - Türkiye’de Park Bravo Group tarafından temsil edilen La Senza’nın Marka Müdürü Ceyda Öntuna, yılbaşına yaklaşan dönemde kırmızı iç çamaşırlarının özellikle de külotların 10 kat daha fazla satıldığını söyledi.
Öntuna, Kanada asıllı olan La Senza markasının şu anda dünya çapında 430’dan fazla mağazası olduğunu belirterek, Türkiye’de mağaza sayısının 18’e ulaştığını vurguladı. Türk tüketicilerin pazara olan ilgisinin 2005 yılında ilk mağaza açıldığından bu yana çok değiştiğini vurgulayan Öntuna, Türkiye pazarında iç giyim konusunda kadınların bilgilerinin sınırlı olduğunu gördüklerini ve şu anda tüketici alışkanlıklarının üç yıl öncesine göre çok değiştiğini dile getirdi.

Sevgililer Günü’ne hediye çeki
Öntuna, yılbaşı için satış beklentilerinin çok yüksek olduğunu belirterek, “Yılbaşına yaklaşan dönemde kırmızı iç çamaşırları özellikle külotlar diğer zamanlara oranla tam 10 kat daha fazla satılıyor. Yeni yılda şans getirdiği inancından ve fiyatının makul olmasından dolayı bu dönemde rağbet görüyor” diye konuştu. Yılbaşı için özel olarak tasarlanan pijama setleri de olduğunu ifade eden Öntuna, bunların desenleri ve renklerinin tamamıyla yılbaşını andırdığını ifade etti. Öntuna, pijama ve sabahlıkların üzerinde şubat ayında Sevgililer Günü döneminde kullanmaya hazır bir indirim çeki de verdiklerini ifade ederek, daha iddialı ürünlerden hoşlanan müşteri için de sınırlı sayıda özel yılbaşı koleksiyonunda Noel Baba kostümü, hizmetçi kız kostümü ve kabare kızı kostümü de sattıklarını belirtti.

‘Kadın alışverişten vazgeçmiyor’
Ceyda Öntuna, 2008 yılında 16 milyon lira olarak gerçekleşen cirolarını 2009 yılında 22 milyon liraya çıkaracaklarını dile getirerek, 2010 yılında ise 25 milyon liralık ciro hedeflediklerini söyledi. “Hedefimiz Türkiye’nin iç giyim için en fazla tercih edilen markası olmak” diyen Öntuna, kriz döneminde tüketicilerin sektöre yönelik alışveriş davranışlarını şöyle değerlendirdi:
“Kadınlar ne olursa olsun alışveriş yapmaktan vazgeçemiyor. Bu noktada doğal olarak kriz döneminde de olsa alımdan vazgeçilmeyince mecburen daha uygun fiyatlı ürüne bir yönelme oluyor. İnsanların para harcamamak adına dışarı çıkma oranları düştü. Evde daha çok geçirilen vakit ise ev giyimi için olan ihtiyacı artırdı ve artık bilinçlenen müşteri evinde de şık görünmeye önem vermeye başladı. Erkekler bir kadın iç giyim mağazasında kendilerini fazla rahat hissetmiyorlar. Bu hissin sebebi ‘Üürün bakan bayanlar acaba içeride bir erkek olmasından rahatsız olur mu’ düşüncesi. Bu hissi yıkmak zor ama bunun önüne geçmek için erkek müşterilere rahat edeceği şekilde hızlı servis sağlıyoruz ki, onlar da mağazamızdan memnun ayrılsınlar. Erkeklerin iç giyim alışverişinde beklentileri tamamıyla farklı, bizde de buna yönelik özel çalışmalar mevcut.” (aa)

‘Türk kadını sutyen bedenini bilmiyor’
Öntuna, 2010 yılı için de projelerinin şekillenmeye başladığını belirterek, 2010 Yaz Koleksiyonu’nda bikini modellerini de çıkaracaklarını ifade etti. Yaptıkları araştırmalara göre, müşterilerinin eğitim durumlarının yüksek olduğunu dile getiren Öntuna, yüzde 70’inin üniversite veya daha yüksek bir eğitim seviyesine sahip olduğunu ve yüzde 50’sinin 25 ile 35 yaşları arasında bulunduğunu kaydetti. Kadın tüketicilerin yüzde 70’inin doğru sutyen bedenini bilmediğini ifade eden Öntuna, “Bu sebeple mağazalarımızda ücretsiz sutyen ölçüm servisi veriyoruz” dedi.