Yılda 400 milyon adet çay bardağı satılıyor, bunun 20 milyonu Ajda

Yılda 400 milyon adet çay bardağı satılıyor, bunun 20 milyonu Ajda
Yılda 400 milyon adet çay bardağı satılıyor, bunun 20 milyonu Ajda

Gürallar Artcraft?tan Esin Güral Argat, 1996 yılında faaliyete başladıklarını, 76 ülkeye cam ihracatı yaptıklarını söyledi.

Gürallar Artcraft Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat: Çay bardağında satışlarımız 100 milyon adet. En çok ilgi gören 'Ajda' çay bardağından 20 milyon adet satıyoruz. Güralların yeni hedefi Diva markası ile yeni bir çay bardağı

İSTANBUL - Gürallar Artcraft Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat, Türkiye’de yılda 400 milyon adet çay bardağının satıldığını, bunun 100 milyonunu ise kendilerinin sattığını belirterek, önümüzdeki yıl üretim kapasitelerini de yükselterek pazar paylarını yüzde 10 artırmayı hedeflediklerini söyledi.
Argat, Gürallar Artcraft’ın yeni yatırımları hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen basın toplantısında, 1996 yılında faaliyete başladıklarını, 76 ülkeye cam ihracatı yaptıklarını ve ihracatın üretim içindeki payının geçen yılın rakamlarına göre yüzde 50 olduğunu hatırlatarak, şirketin yıllık cirosunun 300 milyon lira civarında olduğunu ve bu cironun da yüzde 60-70 oranında kısmını camdan elde ettiklerini belirtti.

Yurtdışında tanınıyoruz
Cam üretimi dışında kiremit, makine sanayi, yapı malzemeleri, kimya ve turizm alanlarında faaliyet gösterdiklerini dile getiren Argat, gruba bağlı ve büyük bir bölümü Kütahya’da kurulu şirketin bünyesinde bugün yaklaşık 6 bin 600 kişinin çalıştığını söyledi.
Markalarının tanınırlığının yurtdışında daha fazla olduğunu anlatan Argat, özellikle Fransa, Almanya ve İtalya başta olmak üzere Avrupa’da çok etkin olduklarını ifade etti. Avrupa’da Metro, Real gibi büyük market zincirlerinin birçoğunda bulunduklarını ve bin 500’e yakın ürün çeşidine sahip olduklarını vurgulayan Argat, yıllık 440 milyon adet cam üretimi yaptıklarını bildirdi.

Metro ve Real’lerde varız
Argat, geçen yılın verilerine göre, Türkiye’nin züccaciye cam üretim kapasitesinin yüzde 20’sinden fazlasını karşıladıklarına dikkati çekerek, bu yıl içerisinde 15 milyon dolar cam yatırımının yapıldığını ve 2010 yılında yüzde 5 kapasite artırımına gideceklerini söyledi.
Cam üretiminde ABD ve Fransa’nın, dünyada başı çektiğini ifade eden Argat, bu ülkelerin sadece sofra camı değil, düz cam da ürettiklerini, cirolarındaki yüksekliğin de buna bağlı olduğunu belirtti.

Ajda ile Aida karıştırılıyor
Türkiye’de cam satışında ilk sırayı çay bardağının, ikinci sırayı su bardağının, en düşük payı ise ‘ayaklı bardaklar’ın aldığını dile getiren Argat, şunları kaydetti:
“Türkiye’de yılda 400 milyon adet çay bardağı satılıyor. Bunun 100 milyonunu ise biz satıyoruz. Önümüzdeki yıl üretim kapasitemizi de yükselterek pazar payımızı yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz. ’Ajda Bardak’ ismi bir model olarak bilinir aslında ama ’Ajda’ bizim tescilli markamızdır. ‘Aida’ bizim markamız değil ikisi karıştırılıyor. ’Asena’ ve ’Zen’ diye de markalarımız var. Şimdi ’Diva’ markasıyla da yine çay bardağı üreteceğiz. Babaannemin adı olan ’Hediye’ ismiyle de yine çay bardağı üretmeyi planlıyoruz. 2004 yılında çıkardığımız ’Ajda’, bu güne kadar 20 milyon adet sattı. 

Asena iyi gidiyor
’Asena’ ise yeni bir marka olmasına rağmen satış rakamı 15 milyonu buldu. Sektör, krizden çok etkilendi ve üretim önemli oranda düşüş gösterdi. Ocak ayında fabrikamızda üretim hatlarını bir ay kapatmak zorunda kaldık. Çünkü talep çok daralmıştı ve elimizdeki stokları bitirmemiz gerekiyordu. Bir aydan sonra ise 12 üretim hattımızdan sekizini açtık. Şu an ise 11 üretim hattımız açık.
Teknoparkımızda dünyada hep ilkleri gerçekleştiriyoruz. Teknoloji konusunda dünyadan eksik kalır yanımız yok. Zaten grubumuzun bu kadar zor koşullara rağmen her zaman ayakta kalmasının nedeni teknolojiye yaptığımız yatırım, makineleri kendimizin üretmesi ve know-how’ımızdır. Sektörde çok iyi şirketler var. Şişecam bunlardan biri. Biz Şişecam’a rakip değiliz. Şişecam, çok büyük bir şirket ve onun pazarda olması bizi her zaman tetikleyen bir unsur oluyor.”
Türkiye’de yaklaşık 20 bin satış noktasında kendi ürünlerinin satıldığını dile getiren Argat, dünyada ise 30 bin satış noktasında ürünlerinin bulunduğunu ve yıl sonu ihracat hedeflerinin de 60 milyon dolar olduğunu söyledi. (Radikal)

Gürallar Club Ali Bey’in de sahibi
Esin Güral Argat, şirketin turizm yatırımlarına da değinerek, grup şirketleri bünyesinde yer alan Manavgat’taki ‘Ali Bey Club Manavgat’ tatil köyünün, adını şirketin kurucusu Ali Güral’dan aldığını bildirdi. ‘Ali Bey Club Manavgat’ın yanındaki araziye yaptırılan ikinci ‘Ali Bey Club Park Manavgat’ın ise 1996 yılında hizmete başladığını hatırlatan Argat, aldıkları karar doğrultusunda şirket bünyesinde bulunan Manavgat’taki tesislerin “Ali Bey Hotels & Resorts” çatısı altında toplanacağını belirtti. Uluslararası bir zincir otel işletmesi haline getirmeyi istedikleri ‘Ali Bey Hotels & Resorts’ markasına önümüzdeki yıl Side’de, daha sonra ise Akdeniz Havzası’nda yeni halkalar eklemeyi planladıklarını dile getiren Argat, şöyle dedi:
“Side’deki tesisimizin önümüzdeki yılın nisan ayında açılmasını planlıyoruz. Bu tesis, 500 kişiye istihdam sağlayacak. Yatırım maliyeti 50 milyon doları bulan tesis, 150 bin metrekare üzerine, ‘İstanbul yalı mimari’ tarzı esas alınarak inşa ediliyor. Side’den 2 kilometre uzaklıktaki tesis, 275 oda ve 700  atak kapasitesiyle hizmet vermek üzere kapılarını açacak. Akdeniz Havzası’nı mercek altına aldık. Beş yıl içinde yurtdışında iki tesis açmayı planlıyoruz. Mısır ve Fas, olabilir.”