Yıldız Holding meyve suyundan sonra baharat için de ortak buldu

İSTANBUL - Ülker markasını bünyesinde bulunduran Yıldız Holding, ABD’li dünya baharat devi McCormick ile yüzde 50-50 ortaklıkla yeni bir şirket kurmak üzere anlaşma imzaladı. Şirketin üretim, pazarlama, satış ve ihracat faaliyetleriyle sektöründe lider oyuncu olması hedefleniyor.
Geçen hafta Alman meyve suyu üreticisi Eckes-Granini Group ile ortaklık anlaşması imzalayan Yıldız Holding, yeni bir ortaklığa daha imza attı.  McCormick ve Yıldız Holding’in yaptığı ortaklık anlaşması kapsamında kurulacak yeni şirket, Türkiye ’de perakende baharatlar alanında faaliyet gösterecek. Yeni şirketin kurulumu Rekabet Kurumu ’nun onayının ardından gerçekleştirilecek. McCormick’in Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nden Sorumlu Başkanı Malcolm Swift, “Yıldız Holding ile yapacağımız bu ortaklık, baharat pazarı açısından büyük bir potansiyel sunan ve hızla gelişen Türkiye pazarında önemli bir oyuncu olma fırsatının yanı sıra Avrupa pazarı için belirlediğimiz büyüme stratejisine de katkıda bulunuyor. Türk baharat piyasasında lider bir şirket yapılandırmamız mümkün olacak” dedi.

McCormick dünya lideri
Konusunda lider kuruluşlarla global ortaklıklar kurma stratejilerine değinen Yıldız Holding İş Geliştirme ve Ar-Ge Grubu Başkanı Dr. Zeki Ziya Sözen ise, “Bu ortaklık anlaşmasını açıklamaktan ve Türkiye’de McCormick ile güçlerimizi birleştirmekten mutluluk duyuyoruz. Şirketlerimiz arasında kuvvetli ve stratejik bir uyum var. Bu uyumun hem yeni kurulacak şirketimiz hem de müşterilerimiz açısından önemli fırsatlar oluşturacağına inanıyoruz” diye konuştu.
Yeni ortaklar, hem McCormick’in hem de Yıldız Holding’in gelişen dünya trendleri ve standartları açısından öncü rolüne değinerek yeni kurulacak şirketin büyüme potansiyeline çok güvendiklerini vurguladılar. Baharat ve çeşnilik ürünlerin ve aromaların üretimi, pazarlaması ve dağıtımı konularında faaliyet gösteren ABD’li McCormick, hem perakende hem de gıda endüstrisi ve hazır yemek şirketlerine satışı konularında dünya lideri.
1996 yılından bu yana Kütaş Ltd ile yüzde 50 ortaklığı bulunan McCormick, bu ortaklık kapsamında gıda endüstrisi ve yemek servisleri için çeşitli çeşnilik ürünler üretiyor.

Pazar beşe katlanacak
* Türkiye doğal bitki örtüsü ile önemli bir baharat kaynağına sahip.
* Dünyada kimyonun yüzde 80’i, kekiğin yüzde 60’ı Türkiye’de yetişiyor. 
* Baharat sektörünün büyüklüğü 350 milyon avro olarak tahmin ediliyor. 
* Pazarın sadece 75 milyon avrosu ambalajlı. Bu nedenle pazarın beş kat büyüme potansiyeli bulunuyor. (Radikal)