Yönetici otosu deyince 'D' şıkkı

Türk otomotiv sektöründe 'üretici kimliğine de' sahip iki marka Honda ve Hyundai geçtiğimiz hafta bu kez 'ithalatçı şapkalarıyla' piyasaya 'üst düzey yönetici ve şirket sahiplerinin otomobili' olarak da tanımlanabilecek D segmentinde (orta üst sınıf) yeni seçenekler sundu.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Türk otomotiv sektöründe 'üretici kimliğine de' sahip iki marka Honda ve Hyundai geçtiğimiz hafta bu kez 'ithalatçı şapkalarıyla' piyasaya 'üst düzey yönetici ve şirket sahiplerinin otomobili' olarak da tanımlanabilecek D segmentinde (orta üst sınıf) yeni seçenekler sundu. Honda, hem iç hem de dış dizaynındaki farklılıklarla Accord'u piyasaya çıkardı. Hyundai de Sonata'nın 2.0 litrelik benzinli ve dizel motorlarını portföyüne ekledi. D segmentinde geçen yıl 38 bin 574 adetlik satış yapıldı. Bu rakam pazarın yüzde 8.8'ine karşılık geliyor. Bu segmentte en fazla sedan kasa tercih ediliyor. Hedef kitlesi 35 yaş üzeri A ve B gelir grubunda üst düzey yönetici olan bu sınıfta öne çıkan özellikler ise prestij konfor ve güvenliğe önem verilmesi.
Dizellerin payı artıyor
Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai, Honda'nın 2005 yılında toplam 21.5 milyon yeni 'mutlu müşteri' sağladığını, bunlardan 12.5 milyonunun motosiklet, 3.4 milyonunun otomobil ve 5.6 milyonunun da güç ürünlerinden oluştuğunu belirtti. Honda'nın dünyadaki en büyük motor üreticisi olduğunu ifade eden Sawai, her yıl 20 milyon yeni Honda müşterisi yaratıldığını anlattı. Honda Accord'un 1980 yılından bu yana Türkiye'de bir lokomotif ürün görevini gördüğünü dile getiren Sawai, Accord'un yeni değerleri ve performansı ile bu başarısını Türkiye'de sürdüreceğini ifade etti.
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ise Hyundai'nin geleceğe yatırım yaptığını belirterek, şirketin büyümesindeki en önemli etkenlerden birinin her zevke hitap eden zengin bir model yelpazesi olduğunu, binek otomobiller arasında Sonata modelinin de oldukça önemli bir yeri bulunduğunu anlattı. Kibar, Sonata'nın, segmentinde yeni motor seçenekleriyle daha da iddialı konuma geleceğini vurguladı. Hyundai yetkilileri, D segmentinde dizellerin payının yüzde 47'ye çıktığına dikkat çekti.
Honda Accord
Accord'un keskin bakışlı ön farların şekilleri değişmeden iç bölgesi yenilendi. Sportif hatları daha çok vurgulanan ön tampon ve yeni ızgara ile birleştirildi. Arka far grubundaki zemin değişikliği ve yeni tampon dizaynı değişimi tamamladı.
2.0 litrelik motor, maksimum gücü olan 155 PS'yi 6000 d/d'de elde ederken maksimum torku olan 190 Nm'ye 4500 d/d ulaşıyor. Accord'un düz şanzımanı, 217 km/s'lik maksimum hıza ulaşırken 0-100 km/s hızlanmasını 9.3 saniyede gerçekleştiriyor. Bu motorun 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi 8.0 litre. 2.4 litrelik motor ise 6800 d/d'de 190 PS maksimum güce ve 4500 d/d'de 223 Nm maksimum torka sahip. Sadece otomatik şanzımanı bulnan bu motor 0'dan 100 km/s hıza 9.4 saniyede ulaşırken 227 km/s'lik maksimum hız sunuyor. 2.4 litrelik motorun yakıt tüketimiyse 100 km'de ortalama 9.4 litre. Aracın fiyatı 61 bin 500 YTL'den başlıyor.
Hyundai Sonata
Hyundai, D1 segmentindeki prestij modeli Sonata'da 2.0 CRDi-VGT dizel ve 2.0 CVVT benzinli motor seçeneklerini satışa sundu. Sonata, geçen yıl 162 PS'lik 2.4 CVVT benzinli ve 235 PS gücündeki 3.3 V6 motorlarla ithal edildi. 2.0 litrelik dizel motor, maksimum gücü olan 140 PS'yi 4000 d/d'de elde ederken maksimum torku olan 31 kgm'ye 1800 ile 2500 d/d arasında ulaşıyor. Manuel olarak da kullanılabilen H-Matic şanzımanla satılan motor, 200 km/s'lik maksimum hıza ulaşırken 0-100 km/s hızlanmasını 11.6 saniyede gerçekleştiriyor. Bu motorun 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi 7.3 litre. 2.0 CVVT benzinli motor 6000 d/d'de 145 PS maksimum güce ve 4250 d/d'de 19.2 kgm maksimum torka sahip. 0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaşırken 192 km/s'lik maksimum hız sunuyor. 2.0 CVVT benzinli motorun yakıt tüketimiyse 100 km'de ortalama 8.3 litre. Fiyat 60 bin 500 YTL.