Yurtdışında fabrika almaya hazırlanan Polisan, 7-8 ülkeyi mercek altına aldı

Yurtdışında fabrika almaya hazırlanan Polisan, 7-8 ülkeyi mercek altına aldı
Yurtdışında fabrika almaya hazırlanan Polisan, 7-8 ülkeyi mercek altına aldı

Polisan Başkanı Bitlis (solda) ve CEO Mizrahi, hammadde yetersizliği yüzünden bazı fabrikaların üretim yapamadığını söyledi.

Satışlarını bu yıl yüzde 38 artıran Polisan, yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Polisan CEO'su Mizrahi: Fabrika kurmak için 7-8 ülke ile temas halindeyiz
Haber: ESİN ÇETİNEL ÖZBEK / Arşivi

İSTANBUL - Yaklaşık 1.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türk boya pazarının lider kuruluşlarından Polisan yurtdışında fabrika satın almak için düğmeye bastı. Polisan CEO’su Erol Mizrahi, “Yurtdışına açılmaya hazırlanıyoruz. 7-8 ülkede fabrika kurabilmek için temas halindeyiz” dedi. 

İhracat kârlı değil
Boya söktüründe ihracatın çok da kârlı olmadığını bu yüzden 250 milyon dolarlık cironun yaklaşık yüzde 5’ini ihracattan elde ettiklerini söyleyen Mizrahi, “Bu nedenle yurtdışına açılmaya karar verdik. Yakın coğrafyada fabrika kurma arayışına girdik” bilgisi verdi. Hangi ülkelere sorusunu ısrarla yanıtlamayan Erol Mizrahi, “Gümrük duvarlarıyla korunan ülkelerle bağlantı yapıyoruz” demekle yetindi.
Halka açılmayı şimdilik düşünmediklerini söyleyen Erol Mizrahi, buna karşın çok sayıda yabancı yatırımcının Polisan’la ilgilendiğini şirkete değer katabilecek know how’ını getirecek bu tip evliliklere sıcak bakabileceklerini açıkladı. Erol Mizrahi, “Ancak şu anda yabancılarla herhangi bir ciddi görüşmemiz yok” demekle yetindi. 

Satışlar patladı
Polisan’ın düzenlediği iftar yemeğinde bir grup gazetecinin sorularını yanıtlayan Erol Mizrahi, kriz yılı 2009’da boya pazarının yüzde 5 küçüldüğünü bu yıl ise büyüme kaydettiğini vurguladı. Polisan olarak geçen yıla göre ciro bazında büyemelerinin yüzde 38’e ulaştığını kaydeden Mizrahi, bunun nedenlerini şöyle sıraladı;
* Geçtiğimiz yıl Ajda Pekkan’ın yer aldığı reklamlarla tanıttığımız Home Cosmetic ve bu yıl ‘Yıllarca Genç Kalır’ solağanıyla piyasaya sürdüğümüz yeni ürünümüzün bu yıl ki satış artışında çok ciddi etkisi oldu. 

* Isı yalıtımının öneminin kavranması yüzünden eski inşaatlara mantolama yaptırma yaygınlaşmaya başladı. Artık orta gelir grubu bile binalarını ısıya karşı koruyabilmek için mantolama yaptırıyor. Bu satışlarımıza direk yansıdı. Zaten Türkiye ’de yıllık 700 bin ton olan boya satışının 450 bini iç ve dış cephe boyalarından oluşuyor.”  

Üretimini durduran var
Bu arada sektörün en ciddi sorunlarından birinin boyanın vazgeçilmez hammaddelerinde (örneğin titanyum dioksit) yaşanan sıkıntı olduğunu hatta bazı fabrikaların bu yüzden üretim yapamadığını söyleyen Erol Mizrahi, “Bizim hammadde sorunumuz olmadı. Ama bazı fabrikalar özellikle markasız üretim yapanlar çok etkilendi hatta üretimi durdurmak zorunda kaldılar” bilgisi verdi. Erol Mizrahi, bir soru üzerine 1.5 milyar dolarlık boya pazarında markasız boyaların pazar payının yüzde 30-35’ler civarında olduğunu söyledi. 

Ar-Ge’de 60 kişi çalıyor
Boya sektöründe yoğun rekabet nedeniyle sürekli yeni ürün çıkartıldığına vurgu yapan Mizrahi, halen 4500 çeşit ürünün üretimini yaptıklarını belirtti. Arge departmanının büyük önem taşıdığını da sözlerine ekleyen Erol Mizrahi, şu bilgiyi verdi:
“Arge birimimizde bugün 50-60 kişi çalışıyor. Sadece geçen yıl Arge bölümümüzü yenilemek için 2 milyon avro harcadık. Her yıl bütçemizin yüzde 2’sini Ar-Ge’ye ayırıyoruz. ‘Yıllarca genç kalır’ ürünümüz iki yıllık çalışmamızın ürünü.”

Boyayı tozlu raflardan kurtardık
2009 yılında ses getiren Ajda Pekkan’lı reklam filmi ile tanıtılan Home Cosmetic ile boyayı tozlu raflardan kurtarmayı hedeflediklerini söyleyen Polisan Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Bitlisli, bunun için yılda yaklaşık 50 milyon TL harcadıklarını belirterek şu bilgiyi verdi: “Home Cosmetic ile boyanın dekorasyonun bir parçası olmasını sağlamayı hedefliyoruz. Bunun içinde 30-40 civarı shop açtık ayrıca mevcut mağazalarda iyileştirme yatırımları yaptık. Yani boyayı artık nalburların tozlu raflarından kurtarmaya çalışıyoruz.

Mağazalara 50 milyon TL harcandı
Kadınları da boya satılan mağazalarımıza yöneltmeye çalışıyoruz. Artık bizim yenilenen mağazalarımıza girip burada ilaç mı satılıyor diye soranlar var. Pazarlamanın da dahil edildiği tüm bu iyileştirme çalışmaları için yılda 50 milyon TL harcama yapıyoruz. Bunun etkisini de bu yıl gördük ve satışlarımız hedefimizin çok üzerinde yüzde
38 civarında artış kaydetti.”


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    İstanbul