Ziraat, 'insansız bankacılığın' ilk şubesini Bursa'da hizmete açtı

Ziraat, 'insansız bankacılığın' ilk şubesini Bursa'da hizmete açtı
Ziraat, 'insansız bankacılığın' ilk şubesini Bursa'da hizmete açtı

Can Akın Çağlar, Ziraat Bankası Setbaşı şubesindeki açılışa katıldı.

Ziraat Bankası Genel Müdürü Can Akın Çağlar, 'İnsansız bankacılıkta artık deneme aşamasını geçtik ve ilk defa uygulamayı ticari hayata soktuk' dedi

BURSA - Ziraat Bankası Genel Müdürü Can Akın Çağlar, VTM cihazlarını bünyesinde bulunduran ve ‘insansız bankacılık’ olarak adlandırdıkları ilk şubelerini Bursa’da hizmete soktuklarını söyledi. Çağlar, Ziraat Bankası Setbaşı Şubesi bünyesinde VTM cihazlarının hizmete girmesi nedeniyle düzenlenen törende yaptığı konuşmada, Setbaşı şubesinin, ‘insansız şube’ dedikleri elektronik bankacılıktan oluşan ilk şubeleri olduğunu belirtti. 

Tüm Türkiye’ye ulaşacak
Bu uygulamanın sadece Türkiye’de değil, dünyada da benzeri olan bir uygulama olmadığını ifade eden Çağlar, Ziraat Bankası olarak Türk bankacılık tarihi ve ekonomisinde de bir yeniliğe imza atmış olduklarını ifade etti. Çağlar, buradaki uygulamanın temelini Türkiye’nin her yerinden şube açılması yönünde talepler gelmesinin oluşturduğunu vurgulayarak, “Oralara da yetişmemiz, personel sayısı olarak o insanları alıp oralara göndermek, eğitmek oldukça zaman ve maliyet işi. Dolayısıyla bu sistem sayesinde Türkiye’nin her noktasında, artık bankacılık hizmeti verebilecek hale geleceğiz” dedi.
Çağlar, yeni sistemde hizmet kesintisi olup olmayacağı yönündeki sorular üzerine, “Artık deneme aşamasını geçtiğimiz, ilk defa ticari hayata soktuğumuz bir uygulama buradaki. Bursa, bu anlamda bir ilk. Toplumun değişik segmentlerinde, İstanbul’un en zengin yerlerinden, alışveriş merkezlerinden kırsal kesime kadar birçok yerde testlerini yaptık” yanıtını verdi. 

‘İlk hedefimiz bin cihaz’  
Bunun, normal bir şubede yapılabilecek her türlü bankacılık işlemlerini yapabilecek hale getirdikleri bir sistem olduğunu ifade eden Çağlar, şöyle devam etti: “IMF ve Dünya Bankası’nın toplantılarının İstanbul’da yapıldığı ortamda, dünyanın değişik yerlerinden gelen birçok yabancı bankacı bunun önünde fotoğraflar çektirdiler. Bunun nasıl icat edildiğini sordular ve bunun nasıl çalıştığını, öğrenmeye çalıştılar. Bu mekan, çok bireysele yatkın bir mekandı. Bir de istedik ki Anadolu’dan başlayalım. O yüzden Bursa’dan başladık.”
Bunların sadece şube olarak görülmemesi gerektiğini, mobillerini de yapacaklarını belirten Çağlar, şunları söyledi: “Bunları, sadece böyle kapalı mekanlarda değil, AVM’lerin içine bir ünite olarak da koyabiliyoruz. Türkiye’nin değişik, özellikle kırsal yörelerde, şubesi olmayan ilçeler, beldeler var. Oralarda bizden sıkça şube açmamız isteniyor. Oralara bunları koyarak, ilk hedefimiz bin tane ürettirmek. Türkiye genelinde yaymaya çalışacağız.”
Çağlar, bu sistemlerin de aşağı yukarı ATM’lerdeki güvenlik sistemlerine sahip olduğunu, çok ekstra bir şey bulunmadığını ifade ederek, ilk olduğu için bazı bu tarz kapalı mekanları tercih ettiklerini, host ya da hostesler koyarak müşterileri yönlendirmelerini sağladıklarını, ancak sistem tanındıktan sonra personele ihtiyaç olmayacağını anlattı.
Çağlar, 22 bin personelle çalıştıklarını, bundan sonra da devamlı büyümeye çalıştıklarını dile getirerek, şunları kaydetti:
“Geçtiğimiz üç yılda 6 bin yeni arkadaş aramıza katıldı. Dolayısıyla bir personel tasarrufu amacıyla bunu yapmadık. Daha çok ulaşamadığımız, erişemediğimiz yerlere hizmet götürmeyi amaçlıyoruz. Türkiye’nin en büyük sıkıntısı bir anlamda finansal erişilebilirlik düzeyi yeterli değil. Toplumumuzun birçok kesimi bankacılık hizmetleriyle henüz tanışabilmiş değil. Özellikle doğudaki insanlarımız. Onlara da ulaşmaya çalışacağız.” (aa)