Zorlu'da metrekare için kapı 15 bin avrodan açıldı, yüzde 10'u satıldı

Zorlu'da metrekare için kapı 15 bin avrodan açıldı, yüzde 10'u satıldı
Zorlu'da metrekare için kapı 15 bin avrodan açıldı, yüzde 10'u satıldı

Zincirlikuyu da inşaatı devam eden Zorlu Center ın 2011 Eylül ayında açılacak AVM si için La Fayette ile Saks Fifth Avenue gibi dünyaca ünlü perakende zincirlerinin rekabet ettiği öne sürülüyor.

Zorlu Center'ın yapımı tüm hızıyla sürüyor. Ekonomist Dergisi'nin haberine göre gayrimenkul kısmında el altından satışlar başladı. İddialara göre rezidanslarda metrekare fiyatlarında kapı 15 bin avrodan açılıyor

İSTANBUL - Zincirlikuyu’da uzun bir yargı maratonunun ardından kulelerinin ucunu göstermeye başlayan Zorlu Center inşaatı, hem gayrimenkul piyasasının, hem de perakende dünyasının son birkaç aylık en önemli gündem konularından biri.
Ekonomist Dergisinin haberine göre bu projede daha şimdiden satışlar gizli bir şekilde başladı ve gerek rezidans, gerekse konut kısmının yaklaşık yüzde 10’u satıldı.
Perakende dünyası ise Zorlu Center’ın AVM’si içinde nasıl yer alabileceğinin hesaplarını yapıyor. Projeyi yürütenler ise bu konuda ser verip sır vermiyor.  Ekonomist bu konuda merak edilenleri, projenin içinde olan ya da çok yakın kaynaklarla konuşarak ortaya çıkardı. AVM’de de gayrimenkul tarafında da deklare edilmiş fiyat yok. Fakat el altından yapılan satışlardan fiyatların son derece yüksek olduğu söylenebilir.

Zenginler yarışıyor
Konser salonu, müze ve kütüphane gibi sosyal ve kültürel yapıların yanı sıra otel, iş merkezi, alışveriş merkezi (AVM) ve rezidansları ile Türkiye ’de ilk kez beş değişik fonksiyonu içinde bulundurma özelliğini taşıyan projeden yer almak için Türkiye’nin zenginleri yarışa girmiş bulunuyor.
Şu anda el altından satışa çıkarılan, önümüzdeki ekim ayında resmi satışının yapılması beklenen rezidanslarda metrekare fiyatının15 bin avroyu  bulduğu iddia ediliyor. AVM kısmında ise şu anda perde arkasında ham pazarlama faaliyetleri adı verilen bir çalışma yürütülüyor.
AVM için ilk etapta anchor mağazalar adı verilen, özellikle de departman store olmasına özen gösterilen mağazalar seçilmeye çalışılıyor. Anchor mağaza için iki büyük rakibin yarıştığı öne sürülüyor. Boyner Grubu’nun getirmesi beklenen ABD’li lüks mağazalar zinciri Saks Fifth Avenue ile Demsa Grubu’nun getirmeye çalıştığı Fransız çok katlı mağazacılık devi Galeries Lafayette.

Zorlu birkaç kat ayırttı
Zorlu Grubu AVM’yi Eylül 2011, kültür merkezini Ekim 2011, ofis, otel ve rezidansları ise Haziran 2012’de tamamlamayı planlıyor Projenin bin metrekarelik lüks rezidanslardan oluşacak Kule Rezidans (Tower Residence) bölümündeki dairelerin bir kısmı fizibilite çalışmalarının ardından 150-200 metrekare ya da 300-400 metrekare olmak üzere opsiyonlu olarak değiştirildi. Böylece her katta bir rezidans planlanan projenin önemli bir bölümünde katlardaki daire sayısı altıya çıkartıldı. Böylece müşterilerin isteğine göre bin metrekarelik daireler 150, 200, 300 ya da 450 metrekarelik opsiyonlara ayrılabilecek.
Ahmet Nazif Zorlu’un Kule Rezidans’ın en üst katlarında yer alan bin metrekarelik dairelerden kendisi için birkaç kat ayırttığı da öğrenildi. Mimarisi Tabanlıoğlu Mimarlık ve Emre Arolat Mimarlık tarafından yapılan rojenin yüksek bölümleri rezidans kulelerinden oluşurken yatay bölümlerde ise ofisler yer alıyor.
 Proje, 80 bin metrekarelik yeşil rekreasyon alana sahip olacak.  Komplekste ayrıca 2 bin 300 kişilik konser salonu, 750 kişilik tiyatro salonu, 72 bin metrekare yeşil alan, helikopter pisti, cafeler, restoranlar, 200’e yakın mağaza olacak.  Zorlu Center sakinlerinin çok kaliteli bir rezidans hizmeti alacağı, proje içindeki otelin imkanlarından yararlanacağı da ısrarla vurgulanıyor. Zorlu Grubu’nın projedeki otelin işletetmesi için Hilton’un lüks otel zinciri olan Waldorf Astoria ile anlaştı. 

İki dev rekabet ediyor
Projenin en önemli parçalarından biri de Eylül 2011 yılında açılacak olan alışveriş merkezi. Ancak şimdiden perde arkasında bu alışveriş merkezinde yer almak isteyen perakendeciler kendileri için yer istemeye başladılar. Projenin AVM kiralamasını Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş yapıyor.
Avi Alkaş’tan kendileri için yer ayırmasını isteyen çok sayıda perakendeci olduğu konuşuluyor. Ancak Avi Alkaş, ilk etapta büyük metrekareli, anchor mağazaların seçimini yapıyormuş bu günlerde.
Bu anchor mağaza için ise iki devin rekabet halinde olduğu belirtiliyor. 

Hedefte Lafayette var
Bu rakiplerden biri Boyner Grubu’nun Türkiye’ye getirmeye niyetlendiği ABD’li lüks mağazalar zinciri Saks Fifth Avenue. Diğeri ise Demsa Grubu’nun görüştüğü ve Türkiye’ye getirmeye çalıştığı Fransız çok katlı mağazacılık devi Galeries Lafayette. (Radikal)

Ham pazarlama taktiği uygulanıyor
Zorlu Center’daki AVM için şu anda ham pazarlama taktiği uygulanıyor. Fiyatlar ve markalar henüz belli değil. Önce büyük ardından küçük mağazalar seçilecek. İpekyol Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın’a göre marka karmasında A ve B grubu markalara yer verilecek. “Biz de dört markamız için Avi Alkaş’tan bize yer ayırmasını rica ettik” diyen Ayaydın da projenin özellikle lokasyon anlamında çok önemli bir noktada olduğunu söylüyor, Ayaydın, “Burası İstanbul’un bir numaralı merkezlerinden biri olacak. İstanbul’da bundan daha iyi bir proje bu saatten sonra olmaz’ diyor.
Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar da, merkezde Damat Tween markalarıyla yer almak istediklerini söylüyor. Arar, bu merkezin İstinye Park ile birlikte özellikle yabancı turistin İstanbul’a gelmesinde önemli merkezler olacağını belirterek; “İstanbul’da özellikle yabancı için büyüyen bir alışveriş potansiyeli oluşacak. O da bundan bir pasta alır diye düşünüyoruz hepimiz. İstanbul’a gelen yabancı sayısı sürekli artıyor’ dedi.

Üç kattan oluşacak 
Alışveriş merkezi, bulvar, boğaz ve metro katı olmak üzere üç kattan oluşacak olan Zorlu Center’da bin 500 kişi kapasiteli, sekiz salonlu bir sinema bulunacak.
Türkiye’ye yeni gelecek markalar ve mevcut markaların da yer alacağı AVM’de 200’e yakın mağaza olacak. Böyle bir merkezde olmak için de sıraya giren perakendeciler arasında, anchor markalar dışında rekabet olmadığı, ancak herkesin Avi Alkaş’a yer ayırması için bildirimde bulunduğu belirtiliyor. Projede yer almak isteyen markalardan Diesel’in Türkiye temsilcisi Özlenir Giyim’in patronu Tahsin Özlenir, projenin en can alıcı noktasının lokasyonu olduğunu söylüyor.
Özlenir, “Dizayn anlamında da proje ön plana çıkıyor. Food court, sinema, tiyatro, sergi alanı fark yaratacak. Hatta konser alanının olacağından söz ediyorlar” diyor. AVM’de kira fiyatı henüz belli değil. Ancak perakendecilerin tahminine  göre, kat ve mağaza büyüklüğüne göre fiyat değişmekle birlikte, metrekare fiyatı ortalama 70 avro olacak.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    İstanbul