24 Kasım Öğretmenler Günü

24 Kasım Öğretmenler Günü
24 Kasım Öğretmenler Günü
ERZURUM (AA) - Saadet Partisi Genel İdare Kurulu Üyesi ve Erzurum İl Başkanı Faik Çalık, eğitimin bir parti veya siyaset değil ülke meselesi olduğunu...

ERZURUM (AA) - Saadet Partisi Genel İdare Kurulu Üyesi ve Erzurum İl Başkanı Faik Çalık, eğitimin bir parti veya siyaset değil ülke meselesi olduğunu belirtti.

Çalık, yaptığı açıklamada,  Türkiye 'nin geleceğini gençlerin, gençliğin geleceğini ise öğretmenlerin inşa edeceğini, 'Fikri hür, vicdanı hür' gençlerin, ülkeyi adalet, kardeşlik ve özgürlük yurdu haline getireceğine inandığını kaydetti.

Devleti ve milletiyle bütünleşmiş, en ileri seviyede insan hak ve özgürlüklerini gerçekleştirmiş, ekonomik kalkınmasını sağlamış müreffeh ve saygın bir Türkiye'nin eğitimli gençlerle kurulacağını vurgulayan Çalık, şöyle devam etti:

"Ancak böylesine önemli bir görevin sorumluluğunu omuzlarında taşıyan öğretmenlerimiz ne yazık ki hak ettikleri imkanlardan yoksundurlar. Öğretmenlerimiz  büyük bir fedakarlık ve özveri ile görevlerini yerine getirmeye çalışmaktadır. OECD ülkeleri eğitim raporları bu özveriyi çarpıcı rakamlarla ortaya koymaktadır. Bu rapor göstermektedir ki öğretmenlerimiz en yüksek çalışma saatlerine sahip ülkeler sıralamasında birinci sırada yer alırken, aldıkları ücret sıralamasında maalesef en düşük ücret ile son sırada bulunmaktadır. Almanya ve Hollanda'da öğretmenler yıllık 35 bin ile 70 bin dolar arasında değişen ücretler alırken, maalesef ülkemizde bir öğretmenin eline geçen yıllık ücret 14 bin dolar civarındadır."

Sık sık değişen müfredat, yetersiz teknik altyapı ve keyfi uygulamaların öğretmenleri sürekli sorunlarla boğuşmak zorunda bıraktığını savunan Çalık, öğretmenlere huzurlu, güvenli ve müreffeh bir çalışma ortamı hazırlamanın ülke yöneticilerinin öncelikli görevi olduğunu bildirdi.

Çalık, "Bunun için öğretmenlerimiz, yaptıkları bu yüce görevin sorumluluğuyla doğru orantılı bir hayat standardına kavuşturulmalıdır. Maalesef eğitim sistemimiz çelişkilerle doludur. Bir yandan 100 bini aşkın öğretmen açığı bulunmasına rağmen, öbür yandan 250 bine yakın öğretmen adayının ataması yapılamamaktadır. Bunun nedeni de dışa bağımlı IMF programları doğrultusunda eğitime yeterince pay ayrılamamasıdır. Sözleşmeli öğretmen atamaları ise artık bir drama dönüşmüştür. Bütün bunlar göstermektedir ki eğitim sistemimizde ciddi bir 'planlama', 'kalite' ve 'yöneliş' problemi vardır. Eğitim bir parti veya siyaset meselesi değil, ülke meselesidir. Bu bilinç ve sorumlulukla eğitimin önündeki engeller kaldırılmalı, sorunlar çözülmelidir" ifadelerini kullandı.