"İftarda namaz arası verin"

"İftarda namaz arası verin"
"İftarda namaz arası verin"
- Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yaylalı: - "Dinimizde hafif şeylerle iftar açıp, akşam namazını kılıp, daha sonra ana yemeği tavsiye edilir. Sağlık açısından da dini açından da orucun doğru olanı budur" - Diyetisyen Uzman Doktor Noyın: - "İftarımızı açıp 10-15 dakika ara verdikten sonra ana yemeğe geçmemiz en güzeli"

ERZURUM (AA) - İLHAMİ ERKILIÇ - İftar açıldıktan sonra ana yemeğe geçilmeden namaz kılınmasının veya kısa bir süre ara verilmesinin hem dini hem de sağlık açısından faydalı olduğu belirtiliyor.

Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Davut Yaylalı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, oruç tutmanın manevi değerlerin yanı sıra insan sağlığına da olumlu etkileri bulunduğunu anlattı.

Oruç tutulduğunda insanların gün boyu aç kaldığına işaret eden Yaylalı, "Vatandaşlarımız uzun süredir aç kaldığı için iftar sırasında sofrada ne varsa hemen yemek istiyor ama bu yanlıştır. Aç olan mideyi bir anda çok fazla şeyle doldurmak doğru değil. Dinimizde hafif şeylerle iftar açıp, akşam namazını kılıp, daha sonra ana yemeği tavsiye edilir. Sağlık açısından da dini açından da orucun doğru olanı budur" dedi.

Yaylalı, ramazan ayı boyunca israf konusunda dikkatli olunması ve iftar sırasında akşam namazının kılınması gerektiğini vurgulayarak, şunları söyledi:

"Akşam namazını iftardan önce de kılmak mümkün ama orada insanın çok acıkmış olduğundan dolayı veya susadığından dolayı aklı yemekte olduğu için namazında belki tam ihlası olmayabilir. İftariyeyle iftarı açıp da namazı kılıp daha sonra yemek yediğimiz zaman her ikisi de yerinde olmuş olur ve faydalı olur, orucun da maksadı sağlanmış olur."

- "10-15 dakika ara verin"

Diyetisyen Uzman Doktor Kübra Noyın ise iftar yemeğinin ağır ağır tüketilmesi gerektiğini aktardı.

Ana yemeğe geçilmeden önce bir süre ara verilmesi gerektiğini ifade eden Noyın, "16 saatlik açlıktan sonra iftara kavuşuyoruz, burada ilk önce çorba ya da bir iki tane hurmayla iftarımızı açıp 10-15 dakika ara verdikten sonra ana yemeğe geçmemiz en güzeli. En güzel beslenme yöntemi bu oluyor" diye konuştu.

Noyın, iftar sofralarında sebzeli yemeklerin daha çok tüketilmesi gerektiğini ve iftarın hızlı yapılması nedeniyle hazımsızlık oluşacağını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Bundan dolayı tatlı tüketimini de 2 saat sonrasında belki teravihe gidenler için teravihten sonrasına bıraksak en güzeli o olur. Çayı da 2 saat sonra içmek en güzeli. Özellikle kalp ve tansiyon hastaları, 16 saat açlıktan sonra birden beslenmek kalp krizine sebep olur. O yüzden yavaş yavaş 15 dakika ara vererek yağ ve tuz oranına dikkat ederek hafif beslenmek gerekiyor."