Mesafeli satışta firma güvenliği önemli

Mesafeli satışta firma güvenliği önemli
Mesafeli satışta firma güvenliği önemli
- İnternetin hayatın birçok alanında olduğu gibi alışverişte de kolaylık sağlaması bazı sorunları da beraberinde getiriyor - Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay: "Bazı alışverişlerde internette ve televizyonda görülen ürünle alakalı olmayan başka bir ürün veya beğendiğinizle kıyaslanamayacak kadar kalitesiz bir ürün gönderiliyor. Hatta şimdilerde dalga geçer gibi içi boş kutu veya tüketicinin aldığı ürünle alakası olmayan ürün gönderiliyor" - "Bizim tüketicilere tavsiyemiz, internet üzerinden yapılan alışverişin kesinlikle tanınmış şirketlerden yapılması ve araştırmalar sonucu hangi şirketin daha güvenilir olduğu belirlendikten sonra alışveriş yapılması yönündedir"

ERZURUM (AA) - ZEHRA MELEK ÇAT - Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, "Bazı alışverişlerde internette ve televizyonda görülen ürünle alakalı olmayan başka bir ürün veya beğendiğinizle kıyaslanamayacak kadar kalitesiz bir ürün gönderiliyor. Hatta şimdilerde dalga geçer gibi içi boş kutu veya tüketicinin aldığı ürünle alakası olmayan ürün gönderiliyor" dedi.

İnternetin hayatın birçok alanında olduğu gibi alışverişte de kolaylık sağlaması bazı sorunları da beraberinde getiriyor.

Tüketici Birliği Federasyonu Üyesi de olan Altay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, mesafeli satışlar nedeniyle tüketici hak ihlallerindeki sorunların gün geçtikçe arttığını vurguladı.

Altay, internet , telefon ve diğer iletişim araçlarıyla sunulan reklam tuzakları ve çeşitli tekniklerle firmaların satış yapıncaya kadar tüketiciyi kandırmaya yönelik her yolu denediğini savundu.

Ürün satıldıktan ve mağduriyet yaşandıktan sonra muhatap olabilecek hiç kimseye ulaşılamadığını dile getiren Altay, şöyle devam etti:

"Bizim tüketicilere tavsiyemiz, internet üzerinden yapılan alışverişin kesinlikle tanınmış şirketlerden yapılması ve araştırmalar sonucu hangi şirketin daha güvenilir olduğu belirlendikten sonra alışveriş yapılması yönündedir. Çünkü bazı alışverişlerde internette ve televizyonda görülen ürünle alakalı olmayan başka bir ürün veya beğendiğinizle kıyaslanamayacak kadar kalitesiz bir ürün gönderiliyor. Hatta şimdilerde dalga geçer gibi içi boş kutu veya tüketicinin aldığı ürünle alakası olmayan ürün gönderiliyor."

Tüketicinin alacağı ürünün piyasa değerinin çok altında ise ürünün bozuk veya farklı bir ürün olma ihtimalinin çok yüksek olduğuna dikkati çeken Altay, bu yüzden sipariş vermeden önce piyasa araştırması yapılması gerektiğini kaydetti.

Altay, Tüketici Kanunu'nun her alışverişte işler durumda olduğunu ifade ederek, "Mesafeli satışlarda tüketici, aldığı ürünü beğenmez ise hiçbir gerekçe göstermeden ürünün eline geçtiği tarihten itibaren 14 gün içerisinde cayma hakkı bulunmaktadır ancak eğer tanınmayan bir şirketten alışveriş yapılırsa alınan ürünün iadesinin çok zor olacağı gibi, Tüketici Hakem Heyetleri de çoğu kez muhatap bulmakta zorlanmaktadır. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerdeki artan dolandırıcılığa ciddi denetimlerle yetkililerin çözüm bularak önlem alması gerekir. Hatta satıcı firmanın yanında, bu reklamları yapan iletişim araçlarına da ağır cezalar verilmelidir" diye konuştu.