"Turizm İşletmelerinde e-Pazarlama Eğitimi"

"Turizm İşletmelerinde e-Pazarlama Eğitimi"
"Turizm İşletmelerinde e-Pazarlama Eğitimi"
- Erzurum'da turizm faaliyetlerinin geliştirilmesi amacıyla hazırlanan ve KUDAKA tarafından desteklenen proje kapsamında, turizm işletme sahipleri ile çalışanlarına, sosyal medya ve internet üzerinden pazarlama yöntemleri anlatıldı - Balıkesir Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gökdeniz: - "Sosyal medya üzerinden turizm faaliyetlerini pazarlamak, masrafsız ve zahmetsiz bir pazarlama yöntemidir."

ERZURUM (AA) - Balıkesir Üniversitesi Ayvalık Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ayhan Gökdeniz, son yıllarda " sosyal medya" üzerinden pazarlama stratejilerinin yaygınlaştığını söyledi.

Palandöken Turizm Altyapı Hizmet Birliği'nce hazırlanan ve Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) tarafından desteklenen Turizm Altyapısı Teknik Eğitim Projesi kapsamında, Yakutiye Gençlik Merkezi'nde "Turizm İşletmelerinde e-Pazarlama Eğitimi" Programı düzenlendi.

Program kapsamında, turizm işletme sahiplerine  zaman yönetimi, sosyal medyada pazarlama stratejileri, web üzerinde pazarlama yöntemleri, iletişim, kurumsal kimlik ve marka, müşteri ilişkileri ve yönetimi, müşteri sadakati, oda satış teknikleri, müşteri memnuniyeti, otel işletmelerinde yenilikçi uygulamalar, otel personelinin satış teknikleri konularında eğitim verildi.

Programa katılan Doç. Dr. Gökdeniz, turizm konusunda akademik çalışmalar yaptığını anımsattı.

Son yıllarda mobil teknolojilerin kullanılmasıyla tüketicinin bir noktadan diğer bir noktaya gitmesinin kolaylaştığını belirten Gökdeniz, potansiyel tüketicilerin seyahat acente kullanma alışkanlıklarının azaldığına dikkati çekti.

Gökdeniz, şunları kaydetti:

"Mobil teknolojilerle elimizdeki cep telefonlarıyla artık gidebileceğimiz her noktayı, elimizle koymuş gibi bulabiliyoruz. Buraları daha önce kullanan tüketicilerin geri dönüşlerini ifade eden siteler mevcut. O müşterilerin izlenim ve puanlarını görebiliyor, o yere gitmek, gitmemek konusunda fikrinizi ortaya koyabiliyorsunuz. İnsanlar artık oturduğu yerden paket program satın alabiliyor. Oturduğunuz yerden kredi kartınızı kullanarak, biletinizi, gideceğiniz oteli, gezi programlarını satın alıyorsunuz. Otellerin de bu uygulamaları, web sayfaları üzerinden satışlara dikkat etmesi gerekiyor."

Sosyal medya üzerinden turizm faaliyetlerini pazarlamanın masrafsız ve zahmetsiz bir yöntem olduğunu belirten Gökdeniz, son yıllarda bu tür pazarlama stratejilerinin yaygınlaştığını kaydetti.

Gökdeniz, "Twitter, facebook, instagram, youtube gibi sosyal medya alanları genişledi. Görünürlüklerini arttırıcı faaliyetler yapmaya başladılar. Buradaki otel ve restoranların görünürlük faaliyetleri ne kadar artarsa, ciddi talep olduğu izlenimi yaratıyor. Özellikle küçük ölçekli, reklam bütçesi olmayan şirketlerin, zahmetsiz ve bütçesiz uyguladığı tek strateji, sosyal medya üzerinden pazarlamadır" diye konuştu.

- "Turizmde süreklilik sağlanmalı"

Erzurum Valisi Ahmet Altıparmak da turizmle ilgili çalışmalar gerçekleştirdiklerini ifade ederek, bu çalışmalarda sürekliliğin sağlanması, kalıcı bir yapının oluşturulması gerektiğini söyledi.

Bu çerçevede turizm altyapı birliği kurarak, aktif hale getirdiklerini vurgulayan Altıparmak, bunun turizmde bir takım enstrümanları pazarlamaya yönelik bir çalışma olduğunu kaydetti.

Turizmde hizmette kaliteyi arttırmaya yönelik çalışmalar yaptıklarını ifade eden Altıparmak, "Günümüzde herhangi bir şeyi saklamak artık mümkün değil. Dolasıyla kaldığınız yer küçük de olsa memnunsanız memnuniyetinizi, değilseniz memnuniyetsizliğinizi mutlaka yansıtıyorsunuz. Bunun için de işletme olarak kendinize çeki düzen vermek zorundasınız" diye konuştu.