Cahit Arf'ın adını okullarında yaşatacaklar

Cahit Arf'ın adını okullarında yaşatacaklar
Cahit Arf'ın adını okullarında yaşatacaklar
- Ünlü matematikçi Cahit Arf'ın adı, öğrencilere matematiği sevdirmek için Eskişehir Turgut Reis Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin bir katına verildi - Matematik öğretmeni Gülçin Çağlar: - "Matematik konusunda farkındalık sağlamak istedik. Meslek lisesi olduğumuz için öğrencilerin matematiğe karşı ön yargısı vardı ve biz de bu ön yargıyı yıkmak istedik"

ESKİŞEHİR (AA) - Ünlü matematikçi Cahit Arf'ın adı, öğrencilere matematiği sevdirmek için Eskişehir Turgut Reis Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin bir katına verildi.

Matematik öğretmeni Gülçin Çağlar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, okulun katında oluşturulan "Cahit Arf Sokağı"nın öğretmen ve öğrenciler tarafından kurulduğunu söyledi.

Çalışmayla okulda matematiğe olan ilginin artması ve öğrencilerde farkındalık oluşturulmasının amaçlandığını ifade eden Çağlar, "Biz bu sokağı TÜBİTAK projesi olarak başlatmıştık. Eksikliklerimiz olduğu için TÜBİTAK'a yetiştiremedik ve sonra sokağı kendimiz için yapalım dedik. Matematik konusunda farkındalık sağlamak istedik. Meslek lisesi olduğumuz için öğrencilerin matematiğe karşı ön yargısı vardı ve biz de bu ön yargıyı yıkmak istedik. En azından belli başlı formülleri öğrensinler ve fonksiyonları öğrensinler istedik. Sokağımızın ismini de özellikle Cahit Arf koyduk ki daha bilinçli bir öğrenci olsun istedik. Çocukların beynine Cahit Arf'ı yerleştirelim istedik" diye konuştu.

Çağlar, ünlü Türk matematikçilerinden Arf'ın tanınırlığını artırmak istediklerini belirtti. Çocuklar için bu sokağın faydalı olduğuna inandıklarını anlatan Çağlar, "Bu sokak kurulduktan sonra çocuklar kendilerini çok önemli hissettiler ve hoşlarına gitti. Kendilerini özel okulda gibi hissettikleri ifadesini kullandılar. Öğrenciler sokağın yapım aşamasında da çok yardımcı oldular ve bize fikir verdiler" dedi.

Lisenin 11. sınıf öğrencisi Mustafa Köse de matematiği görsel olarak birbirlerine sevdirebilmeleri için sokağı kurduklarını dile getirerek, görselliğin öğrencilerin öğrenme kapasitelerini artırdığını kaydetti.