Eskişehir'in fidanları karayollarını süslüyor

Eskişehir'in fidanları karayollarını süslüyor
Eskişehir'in fidanları karayollarını süslüyor
- Eskişehir Orman Fidanlığı'nda refüj ağaçlandırmalarında kullanılmak üzere, yıllık 500 bin fidan ve süs bitkisi üretiliyor - Orman ve Su İşleri Bakanı Eroğlu: - "2014 ve 2016 yıllarını kapsayan yol kenarı ağaçlandırma eylem planı çerçevesinde ise 6 bin 400 kilometre karayolu ağaçlandırması yapmayı hedefliyoruz"

ANKARA (AA) - Karayolu ağaçlandırma projeleri için kullanılan fidanlar Eskişehir'de yetiştiriliyor.

Orman ve Su İşleri Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, karayollarında görüşü engellemeyecek şekilde fidan dikim çalışmaları sürüyor. 

Türkiye 'nin en büyük fidanlıklarından olan Eskişehir Orman Fidanlığı'nda refüj ağaçlandırmalarında kullanılmak üzere yıllık 500 bin fidan ve süs bitkisi üretiliyor.

Toplam 35 milyon fidan üretim kapasitesi olan fidanlıkta, her daim dikime hazır 15 milyon fidan bulunuyor.

- "Bugüne kadar 15 bin 479 kilometre karayolunu ağaçlandırdık"

Konuya ilişkin açıklamasına yer verilen Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu,  ülke genelinde ağaçlandırma çalışmalarına büyük önem verdiklerini ve bugüne kadar 15 bin 479 kilometre karayolunu ağaçlandırdıklarını ifade etti.

Eroğlu, karayolu ağaçlandırma çalışmalarına bu yıl da hız kesmeden devam ettiklerini belirterek, şunları kaydetti:

"2014 yılı sonu itibarıyla 2 bin 310 kilometre karayolunu ağaçlandırdık. 2014 ve 2016 yıllarını kapsayan yol kenarı ağaçlandırma eylem planı çerçevesinde ise 6 bin 400 kilometre karayolu ağaçlandırması yapmayı hedefliyoruz. Dikilen bütün fidanların bakım ve sulama çalışmaları da Orman Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülecek." 

Bakan Eroğlu ayrıca bugüne kadar gerçekleştirilen yol kenarı ağaçlandırma uzunluğunun da Türkiye'nin en doğusu ile en batısı arasındaki mesafe olan bin 650 kilometrelik mesafenin yaklaşık 8 katına tekabül ettiğine işaret etti.

- Karayolu ağaçlandırmaları yakıt tasarrufunu artırıyor

Yol kenarlarının ağaçlandırılması, güneşin kavurucu sıcaklığında çıplak dağların yerine ağaçlar arasında vaha etkisi yaratılarak rahat ve huzurlu seyahat imkanı sağlarken, ağaçlar rüzgar perdesi görevi gördükleri için de yakıt tasarrufunu arttırdığı kaydedildi.

Yol kenarına dikilen ağaçlar ve diğer bitkiler, yoldan çevreye yayılabilecek gürültü ve toz kirliliği ile  hava kirlenmesinin önlenmesi için çok önemli bir vazifeyi üstlendiğine ve havanın oksijen miktarını artırdığına dikkat çekildi.