Üniversiteliler "Gladiatus"u geliştirme peşinde

Üniversiteliler "Gladiatus"u geliştirme peşinde
Üniversiteliler "Gladiatus"u geliştirme peşinde
- Eskişehir'de 7 üniversite öğrencisinden oluşan "Hidroana Takımı", 1 metreküp hidrojenle 297 kilometre yol kat eden "Gladiatus" adlı araçlarının, İngiltere'de gelecek yıl düzenlenecek yarışlarda bu performansın üzerine çıkması için çalışıyor - Takım kaptanı Sağdaş: - "Mayısta Hollanda'da aldığımız derecede, 1 metreküp hidrojenle 297 kilometre yol katederek Avrupa 7'ncisi olduk. 'Hidrojen prototip' kategorisinde Avrupa'da derece alan Türkiye'deki ilk ve tek takımız" - "İngiltere'deki yarışlarda daha fazla yol gidebilmek için araç üzerindeki çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yarışlarda ilk 3'e girmeyi hedefliyoruz"

ESKİŞEHİR (AA) - SİNAN BALCIKOCA - Anadolu Üniversitesi Mühendislik Fakültesinden bir grup öğrenci, ürettikleri 1 metreküp hidrojenle 297 kilometre yol gidebilen "Gladiatus" adlı aracın performansını artırmak için çalışıyor.

"Hidroana Takımı"nın kaptanı ve Malzeme Bilimi Mühendisliği Bölümü 4. sınıf öğrencisi Metin Sağdaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hidrojen enerjili araç projesi kapsamında 2007'de oluşturulan takımda 5'i kız 7 kişinin yer aldığını söyledi.

Takımın, kuruluşundan itibaren yurtiçi ve yurtdışında her yıl iki yarışa katıldığını belirten Sağdaş, yarışlarda dereceler elde ettiklerini belirtti.

Sağdaş, "TÜBİTAK yarışlarında 2 kez ikincilik, 1 kez üçüncülük derecemiz var. Bunun yanında geçen mayısta Hollanda'da aldığımız derecede, 1 metreküp hidrojenle 297 kilometre yol kat ederek Avrupa 7'ncisi olduk. Bununla 'hidrojen prototip' kategorisinde Avrupa'da derece alan Türkiye 'deki ilk ve tek takımız. Avrupa'da bayrağımızı dalgalandırmaktan gurur duyuyoruz" dedi.

"Gladiatus"a her yıl eklemeler yaptıklarını anlatan Sağdaş, "Geçen sene araç sürtünmelerini asgariye indirme çalışmaları gerçekleştirdik. Bu yıl ise aktarım mekanizması geliştirip ön sistemlerde de yatar eğim açısı vererek, aracı minimum sürtünmede maksimum verimliliğe ulaştırmayı hedefliyoruz" bilgisini verdi.

Aracın gövde ağırlığının 10 kilogram olduğuna işaret eden Sağdaş, şunları kaydetti:

"Verimlilik yarışı olduğu için ağırlığımız ne kadar az olursa o kadar iyidir. Aracımızın geri kalanında ise hidrojenden elektrik elde etmemizi sağlayan yakıt pili kutusu var. Saatte 50 kilometre hız yapabilen aracımız, bu yarışların konsepti gereği 25 kilometre hızla gidecek. Ağırlık önemli olduğu için yarışlarda kız pilot kullanıyoruz. 39 dakikada 16 kilometrelik pisti tamamlamamız gerekiyor."

İngiltere 'nin başkenti Londra'da gelecek yıl 27 Haziran-3 Temmuz'da bu alanda düzenlenecek yarışlarda ilk üçe girmeyi hedeflediklerini de bildiren Sağdaş, "İngiltere'deki yarışlarda 297 kilometreden fazla yol gidebilmek için araç üzerindeki çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diye konuştu.