A ve D vitaminini vücut üretmez, peki ne yapmalı?

A ve D vitaminini vücut üretmez, peki ne yapmalı?
A ve D vitaminini vücut üretmez, peki ne yapmalı?
A ve D vitaminleri neden önemli? Çünkü vücut tarafından üretilemeyen ve dışarıdan alınması gereken A ve D vitaminleri yağda eriyen vitaminlerdir. Peki bu vitaminleri en iyi hangi kaynaklardan alabiliriz?

D Vitamini, kalsiyum ve fosfor emilimini düzenleyerek kemiklerin ve dişlerin güçlenmesini sağlar. Kemik ve diş gelişimi üzerindeki etkileri nedeniyle özellikle bebeklerde ve büyüme çağındaki çocuklarda D Vitamini ihtiyacını karşılamak önemlidir. Bunların yanı sıra; romatizma tedavisinde kullanılır, cilt hastalıklarına iyi gelir, kasların zayıflamasını önler, kalp atışını düzenler, sindirim sistemine iyi gelir ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. D vitamini açısından zengin gıdalar arasında; margarin, yumurta sarısı, soya sütü, süt ve süt ürünleri, balık, balık yağı, et, havuç ve mantar yer alıyor.

A vitamini ise en çok göz sağlığına faydalarıyla dikkat çekiyor. Gece körlüğü, görme bozuklukları gibi birçok göz problemine iyi geliyor. Aynı zamanda, vücudu enfeksiyonlara karşı koruma, güçlü bir antioksidan olma, kemiklerin gelişimine yardımcı, cilt problemlerinde etkili, yaşlanmayı geciktirme, bağışıklık sistemini güçlendirme, yağ depolanmasında katkı sağlama, gibi özellikleriyle öne çıkıyor. A vitamini içeren besinler arasında, margarin ve çeşitli sebze ve meyveler; tatlı patates, havuç, ıspanak, şalgam, pazı, kabak, mercimek, kavun, kırmızıbiber, domates, pırasa, greyfurt, bezelye, kuşkonmaz, karpuz, yeşil fasulye, kayısı, maydanoz, brokoli yer alıyor.

Margarin de bu iki vitamini içerir ve böylece vücut tarafından üretilemeyen ve dışardan alınması gereken ve yağda eriyen bu vitaminlerin hem vücuda alınmasına hem de vücut tarafından kullanılmasına katkı sağlar.

İLANDIR