Çikolata ile kendini ödüllendir

Çikolata ile kendini ödüllendir
Çikolata ile kendini ödüllendir
Neden bilinmez ama çikolatanın yararları yanı sıra mutluluk verdiği bir gerçek. Mutluluk satın alınmaz derler ama bu bir çikolataysa iş değişiyor galiba...
Haber: Müge Akgün - muge.akgun@radikal.com.tr / Arşivi

Ekim ayı sonunda Godiva Nişantaşı Mağazası aynı sokaktaki yeni yerine taşındığında Genel Müdür Hande Ertan’la bir araya geldik. Ne zaman bir Godiva mağazasına gitsem 25 yıl önce Brüksel’de Grand Place’daki ilk dükkanının kapısından içeri girişim aldığım bitter çikolata tabletin verdiği mutluluk gelir.

O zamana dek lüks bir çikolata markası olarak adını bildiğim Godiva’nın lezzeti kadar bu tarihi dükkanın çeşit bolluğuna karşın mütevaziliği de hoşuma gitmişti.

Daha sonraki yıllarda da her gidişimde mutlaka uğrayıp hem yeni çeşitlerden dener, hem de şekeri az, sütsüz tablet çikolatalarından alırdım.

2007’de  Godiva Yıldız Holding tarafından satın alınınca böylesi saygın, bende pahalı olmasına karşın ödediğim paraya değdi duygusu uyandıran uluslararası bir markanın Türkiye’den bir gruba ait olması bir çoklarımız gibi beni de gururlandırmıştı.

İki yıl önce Murat Ülker’le çıktığımız Uzakdoğu turunda ise çikolatanın insanlarda nasıl delice bir tutkuya dönüştüğüne tanıklık etmiştik.


Godiva Japon pazarına 41 yıl önce giren ilk yabancı çikolata markası. 1926’da kurulmuş, köklü ve artisanal ürünler yapan bir marka geleneklerine sadık bu ülke insanlarına ilginç gelmiş. Ve çok lüks alışveriş merkezlerinde satılan, törensel günler için alınan bir ürün olarak kabul görmüş.

Öyle ki ortada hiç bir sebep yokken dahi Japonlar, kendilerini ödüllendirmek için minicik ama şık bir ambalajda bir Godiva çeşidi almayı gelenek haline getirmişler.

Aslında Japonlar çok fazla çikolata yiyen bir toplum değil, yılda 2.5 kilo çikolata tüketiyorlar. Avrupa’da ise yıllık tüketim 7 kilo ama Japonlar şık çikolata paketlerine herkesten çok para harcıyorlar.

 

Ülkeye özel ürün çeşitleri

Japonya’da Godiva mağazalarında müşteriye sunulan  ürün çeşidinin zenginliği dikkatimi çekmiş ve neden bunlar da Türkiye’ye gelmiyor diye iç geçirmiştim. Ta ki geçen haftalarda markanın yeni ve çok şık içinde şık bir kafesi de olan mağazasında o ürünlerin büyük bir bölümüyle karşılaşıncaya dek.

Çok ince zencefilli, fındıklı gibi bir yüzü çikolata kaplı bisküviler, tuzlu çikolata tabletler, çok lezzetli ve hafif ,az şekerli sevenlerin damak tadına  çok uygun. Mönüye ayrıca fudge cake, sin cake, ünlü çilekli fondülerin yanı sıra benim gibi tatlı-tuzlu dengesinden hoşlananlar, çayın yanında sadece çikolatalı tatlarla yetinmek istemeyenler için çok lezzetli tuzlu tartlar da girmiş.

Nişantaşı Godiva Mağazası satış noktası olmasının yanı sıra, kendini ödüllendirmek , lüks bir çikolata deneyimi yaşamak isteyenler için şık bir buluşma noktası olmuş...