Ege Denizi balıkların ve turistlerindir!

Ege Denizi balıkların ve turistlerindir!
Ege Denizi balıkların ve turistlerindir!
Yunanistan bu yaz gelir seviyesi yükselen, tatile her geçen gün daha çok para harcayan Türkiyeli turistleri bekliyor. 2014 yılında 745 bin kişi turist olarak suyun öte yanına geçmiş...
Haber: MÜGE AKGÜN - muge.akgun@radikal.com.tr / Arşivi

Yunanistan ile Türkiye arasındaki yumuşayan iklim turizmi de etkileyecek gibi görünüyor. 2 Nisan Perşembe günü “Greek Deluxe Travel Road Show’ adlı bir günlük bir etkinlik düzenleniyor. Dubai’nin ardından İstanbul’a gelen Taksim İntercontinental Hotel’de yapılacak ‘road show’a turizm şirketlerinin temsilcilerinin yanı sıra Yunanistan’ın Türkiye Büyükelçisi Kuriakos Loukakis, Merkez Makedonya Valisi Apostolos Tzitzikostas, Güney Ege Bölgesi Valisi George Hatzimarkos da katılıyor.

“Yunanistan’da lüks tatil deneyimi yaşarken hayallerinizi Akdeniz’in zengin renkleriyle resmedin” başlığı altında, seyahat ürünlerinin tanıtıldığı sunumda Yunanistan’ın popüler tatil merkezleri tanıtılıyor. Amaç ise  gelir seviyesi yükselen, tatile her geçen gün daha çok para harcayan Türk turistleri Yunanistan’a çekebilmek.

KARŞILIKLI BİRER MİLYON TURİSTE DOĞRU...
25 Ocak 2015’te yapılan seçimleri kazanan Radikal Sol Koalisyon SYRIZA’nın lideri ve Başbakan Alexis Çipras’ın,“Ege Denizi sadece balıklarındır” cümlesi  Türk-Yunan ilişkilerinde olduğu kadar turizmde de kendini hissettirecek gibi görünüyor.

Bundan 10 yıl önce Yunanistan’dan Türkiye’ye gelen turist sayısı 584,8 bin iken, aradan geçen on yıl içinde bu rakam yüzde 42 artarak 2014’te 830,8 bine ulaşmış. Ancak asıl artış Türk turistlerde. 2005 yılında Yunanistan’a giden Türklerin sayısı sadece 141,3 binken bu 2014’te beş kattan fazla artarak 741 bine ulaşmış. Her iki ülkenin hedefi de, 2015 yılında karşılıklı olarak 1 milyon turist rakamını aşmak.

Nüfusu 11 milyon civarında olan Yunanistan için turizm vazgeçilemez bir gelir kaynağı. Ülke, her yıl nüfusunun 1,5 katı kadar turist ağırlıyorlar. Yunanistan’ın turizm anlayışı ve yaklaşımından çıkaracağımız çok ders var.

Ancak bazen iletişimciler gazetecilere kolaylık olsun diye ilginç başlık atmaya çalışırken gaf da yapabiliyor. “Krizdeki Yunanistan, zengin Türk turistlerin aklını çelmeye geliyor” cümlesindeki ‘Aklını çelmek’ değiminin olumsuz, negatif algı yarattığını belli ki düşünememişler!