Evde daha sağlıklı yemek için 7 öneri

Evde daha sağlıklı yemek için 7 öneri
Evde daha sağlıklı yemek için 7 öneri
Hiç şüphe yok ki evde yapılan yemekler, dışarıda yenilen yemeklerden daha güvenilir ve sağlıklı. Ancak kullandığınız yağ oranı, pişirme şekliniz, içine koyduklarınız ve porsiyon büyüklüğü gibi faktörler sağlığınız için çok büyük önem taşıyor. İşte size her yemeğinizin daha sağlıklı olmasını sağlayacak yedi öneri...

1. Yokluğunu fark etmeyeceksiniz: Şeker, yağ, un ve tuzun miktarını azaltmak yemeğin lezzetinden çok bir şey götürmese de emin olun sağlığınıza sağlık katacak.

2. Hem sağlıklı, hem lezzetli: Tam buğdaydan yapılmış makarna, esmer pirinç ve bol bol sebze ile yemeklerinizi hem sağlıklı hem lezzetli yapmak mümkün.

3. Masum görünen kalori bombaları: Rendelenmiş peynir, kremalı ve mayonezli salata sosları gibi masum görünen kalori bombaları, her ne kadar salatalarınıza lezzet verse de normal bir yemek yemekten farksız.

4. Kızartma mı? Asla!: Yemeklerinizi kızartmak yerine, ızgarada veya fırında pişirerek lezzetli ve az kalorili yemekler elde edebilirsiniz.

5. Daha küçük porsiyonlar: Yemeğinizin tadından feragat etmek istemiyor musunuz? O zaman ‘sağlıksız’ kategorisine giren çok kalorili favori yemeklerinizi az miktarda tüketerek kendinizi ödüllendirebilirsiniz.

6. İnce çıtırlar: Yemek öncesi ya da sonrası canınız atıştırmalık çektiğinde patates cipsi yerine fırında pancar, elma, muz ya da yufkadan cips yapabilirsiniz.

7. Zahmetsiz ve kalorisiz: Hazır meyve suları ve kolalı içecekler yerine taze soğuk yeşil ya da ot çayları hazırlayabilirsiniz. Bu doğal çayların içine portakal, limon kabuklarını de rendeleyebilirsiniz.