Kolesterol düşmanı 8 süper besin kaynağı

Kolesterol düşmanı 8 süper besin kaynağı
Kolesterol düşmanı 8 süper besin kaynağı
Yüksek kolesterolün kalp damar sisteminin fonksiyonlarını bozduğu için kalp hastalıklarına ve kalp krizlerine neden olduğu uzun yıllardır iddia ediliyor. Vücutta böyle bir problem baş gösterdiğinde önerilen besinlerin başında tam tahıllar, taze, sebze ve meyveler, tohumlar, ceviz, badem gibi kuruyemiş dediğimiz kabuklular geliyor. Sizin için bilimsel araştırmalar ve uzmanların önerilerinden bir seçki yaptık...

 

YULAF

Yulaf sağlıklı bir kolesterol düzeyinin en önemli tahıllarından. Mineral ve protein deposu olan yulaf, beta-glukan olarak adlandırılan çözülebilir fiber içeriyor. Düzenli yendiğinde kolesterol seviyesini yüzde 20 oranında düşürüyor.

CEVİZ
Ceviz, tekli doymamış yağ ve omega 3 yağ asidi içeriyor. Her gün düzenli tüketildiğinde kolesterol seviyesini yüzde 15 düşürüyor. Ve aynı zamanda damarlardaki kan dolaşımını dengeliyor ve vücuttaki iltihaplanmayı azaltıyor.

KURU FASULYE

Beyazından kırmızısına kuru fasulyenin her cinsi yüksek oranda lif ve protein içeriyor. Yapılan araştırmalara göre haftada bir iki gün düzenli olarak fasulye yiyenlerin kandaki kolestrol seviyesi düşüyor. Kuru fasulye aynı zamanda yüksek oranda B vitamini ve mineral içeriyor.

ZEYTİNYAĞI

Bilinen en iyi tekli doymamış yağ kaynağı olan zeytinyağı kolesterol ve iltihabı düşürüyor. Kalp sağlığı için doymuş ve trans yağların yerine öneriliyor. Her türlü salata ve yemeklerde kullanabilirsiniz.

BADEM

Badem, kalp damar sağlığı için gerekli olan tekli doymamış yağları bol miktarda içeriyor. İçerdiği yüksek oranda yağ sayesinde kalbi koruyor. Kolesterolü düşürüyor. Aynı zamanda bir E vitamini deposu olan badem kolesterole bağlı gelişen damar tıkanıklığına yol açan plak oluşumunu geciktiriyor.

SOYA

Doymuş yağ oranı doğal olarak düşük olan soya, soya sütü ve tofu kolestrol seviyesini düşürmeye yardımcı oluyor. Yapılan çalışmalarda günde 15 gram soya proteini tüketenlerin total kolesterol oranı yüzde altı kadar düşme göstermiş. Protein oranı yüksek olan soya B kompleks, K vitamini ve demir, kalsiyum mineralleri bakımından da çok zengin.

PORTAKAL

Bir orta boy portakal günlük C vitamini ihtiyacını tümden karşılıyor. C vitamini vücuttaki hücreleri hasarlara karşı korur, damarlarda kolesterolün neden olduğu yıpranmayı ve plak oluşumunu engeller.

SOMON

Omega 3 deposu somon B12 ve demir içeren en iyi kalite proteindir. Haftada üç gün yenirse kandaki trigiliserid oranını düşürüyor ve kalbi koruyor, düzensiz kalp atışlarını normal seviyelere indiriyor.