Mahalle esnafıyla internet alışverişi işbirliği

Mahalle esnafıyla internet alışverişi işbirliği
Mahalle esnafıyla internet alışverişi işbirliği
İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler Bukoli ile evde veya ofiste koli bekleme derdinden kurtuluyor. Mahalle esnafı, teslim noktaları arasında... 

RADİKAL - İnternet üzerinden bir sipariş verdiğimizde ne zaman gelecek, kaçta gelecek, evde olmalıyım kaygıları hiç peşimizi bırakmaz. Borusan, internet alışverişlerinde yaşanan teslimat sorunları ve tüketicilerin bu gibi kaygılarından yola çıkarak yeni bir teslim alma sistemi geliştirmiş. İnternet üzerinden satış yapan e-ticaret siteleriyle bir işbirliğine giderek kargoya alternatif yeni bir teslimat seçeneği sunuyorlar. Projeyi uygulamaya başladıkları son altı ay içinde İstanbul’un 33 ilçesinde 480 teslim noktasında 10 bin paket müşterisine ulaşmış. Beş yıl sonunda İstanbul’da 2 bin 500 teslim noktasında var olmayı planlıyorlar. Bir diğer hedef de  İzmir, Ankara, Bursa ve Antalya’ya hizmet götürmek.

SİSTEM NASIL İŞLİYOR?
Çalışma modelleri ise çok basit. Kullanıcı internet siparişi sırasında teslimat için Bukoli’yi seçen tüketicilerin satın aldığı ürünler tercih ettiği esnafa teslim ediliyor. Kullanıcı da istediği zaman Bukoli noktalarından kendine özel üretilmiş bir kodla kolisini teslim alıyor. Ya da 7/24 çalışan ve teslimat yapan akıllı makinelerden, gece gündüz, hafta içi, hafta sonu demeden ürünlerini alabiliyorlar.
Bukoli noktası olan esnafın, bir yandan müşteri trafiği artarken diğer yandan da ek geliri oluyor. E-ticaret firmaları ise tüketicilerine esnek saatlerde ürününün teslim alınabileceği, internet alışverişlerine odaklı alternatif yeni bir model sunmuş oluyor.
Borusan Lojistik kadar bu yeni çözümle e- ticaret firmaları da teslimata dayalı problemlerden dolayı internetten alışveriş yapmayan yeni bir müşteri kitlesine ulaşma şansı yakalıyorlar. İDO ile yapılan anlaşma sonucunda Bukoli’nin İDO iskelerine yerleştirdiği akıllı makineler ekim ayı içinde kullanıma açılıyor.