Obezitenin baş düşmanı: Su

Obezitenin baş düşmanı: Su
Obezitenin baş düşmanı: Su
Uzmanlar, obeziteye karşı mücadelede en büyük destekçinin su içmek olduğunu söylüyor.

RADİKAL - Diyet uzmanları, yemek sırasında çocukların marketlerde satılan şekerli içecekleri değil, su içmelerini sağlayarak obezitenin önlenebileceği konusunda ebeveynleri uyarıyor. Marketlerde satılan şekerli içecekler yalnızca obezite riskini arttırmakla kalmıyor, aynı zamanda yüksek tansiyon ve diyabet gibi hastalıklara da yol açıyor. Sağlık uzmanları, şekerli içeceklerin tüm yaş gruplarının; fakat özellikle çocukların ve gençlerin bilinçsiz şeker alımında en büyük tehdidi olduğunu söylüyor.

Son yıllarda, şekerli içeceklerin vergisini arttırmak ve yediğimiz yiyeceklerdeki şekeri azaltmak gibi iyi yönde adımlar atılsa da, Oxford Üniversitesi ‘Diyet ve Toplum Sağlığı’ profesörü Susan Jebb, asıl önemli olanın aileleri, çocuklarına su içirmeleri konusunda bilinçlendirmek olduğunu belirtiyor.

Jebb’in ebeveynlere önerileri ise şöyle: “Çocuklarınızı su içmeleri yönünde teşvik edin. Bebeğiniz sütten kesildikten sonra mutlaka suya ağırlık verin. Marketlerdeki içeceklerin sağlıklı olduğuna inanmayın. Susuzluğu sudan başka içecekle karşılamak çok yanlıştır.”

Obeziteyle mücadelede en büyük engelin, çok zararlı olmalarına rağmen çok tüketilen şekerli içecekler olduğunu söyleyen Profesör Jebb, bunu insanlardaki şekerli içeceklerin şekerli yiyecekler kadar zararlı ve kalorili olmadığı düşüncesine bağlıyor.

“Gazlı içecekler, enerji içecekleri ve sporcu içecekleri de dâhil olmak üzere tüm şekerli içeceklerin tüketimine karşı önlem almalıyız” diyen Jebb, şekerli içeceklerin vergisinin arttırılmasının olumlu bir adım olduğunu düşünse de, asıl önemli olanın insanların yeme-içme alışkanlıklarını değiştirmek olduğunun altını çiziyor.

Kings College Üniversitesi, ‘Diyabet ve Beslenme Bilimi’ bölüm başkanı Prof. Tom Sanders de şekerli içeceklerin pazarlanma yönteminde çok büyük yanlışlıklar olduğunu söylüyor. “Kimi markalar yaptıkları reklamlarla, içeceklerini içtiğinizde daha enerjik ve sportif olacakmışsınız gibi bir izlenim yaratmaya çalışıyorlar. Ayrıca sporculara yönelik üretilmiş protein ağırlıklı enerji içecekleri kutu başına 60-70 gram şeker içerdiği için çok tehlikeli” diyor.

Profesör Sanders’e göre “Çocuklarınızın, kahvaltıda bir bardak portakal suyu içmesine izin verebilirsiniz; ama akşam yemeğinde masada sudan başka bir içecek kesinlikle olmamalı.”