Sağlıklı yaşam için ne yapacağımızı biliyoruz ama...

Sağlıklı yaşam için ne yapacağımızı biliyoruz ama...
Sağlıklı yaşam için ne yapacağımızı biliyoruz ama...
Hepimiz sağlıklı bir yaşam için ne yapacağımızı çok iyi biliriz ama iş uygulamaya gelince bahaneler hiç bitmez. Kışa girerken kabuğunuza çekilmeyin...
Haber: MÜGE AKGÜN - muge.akgun@radikal.com.tr / Arşivi

Gusto sayfamızda daha çok yemek kültürü, restoranlar ve seyahat üzerine yazılar yayınlanıyor. Ve biliyorum ki takipçilerimizin büyük bir bölümü hatta tümü yeme-içmeden keyif aldığı kadar sağlığına ve kişisel bakımına önem veren kişilerden oluşuyor.

Bu yüzden de arada sırada sağlıktan spora, kişisel bakımdan güzelliğe güvendiğim ve uygulamaya çalıştığım bilgilere yer veriyorum. Yeme-içme keyfinden vazgeçmek istemiyorsanız kışa girerken uzmanlarından derlediğim zaten çoğumuzun bildiği önerileri bir kez daha okumakta yarar var...

*Sağlıklı  ve dengeli beslenme alışkanlıklarınızı yürüyüş ve sporla  destekleyin.

*Egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında su içmeyi unutmayın.

*Aç ya da çok tok olarak egzersize başlamayın, 4 saat önce ana öğününüzü tüketmelisiniz.

*Egzersizden hemen önce meyve suyu, çikolata, baklava börek gibi basit karbonhidrat ve yüksek yağ? içeren besinleri yemeyin.

*Televizyon izlerken, bilgisayar karsısında çalışırken veya sadece dinlenirken bir defada 30 dakikadan fazla oturmayın. Her bahaneyle yerinizden kalkıp evin içinde bir tur atın. Kimseye bana su verir misin demeyin, kalkın kendiniz alın.

*Yürüyüş, yüzme, aletli jimnastik ya da pilates gibi yapmaktan hoşlandığınız, yaşam tarzınıza uygun ve uzun süre devam ettirebileceğiniz bir spor türü seçin.

* Esnek bir aktivite planınız olsun. Eğer bir, iki gün hiç egzersiz yapmazsanız kendinizi suçlu hissetmeyin. Sporun yıllarca düzenli yapılması daha önemlidir.

* Spor yapma imkanı bulamıyorsanız mümkün olduğu kadar gideceğiniz yere yürüyün.

* Eve veya is¸ yerine giderken otobüsten birkaç durak önce inerek geri kalan yolu yürüyün.

*Asansör yerine merdiven kullanın.

* Üzgün olduğunuzda veya sıkıldığınızda bir şeyler atıştırmak yerine yürüyüşe çıkın.

* Eğer son anda vazgeçme gibi bir alışkanlığınız varsa arkadaşlarınızla sözleşin.