Spor yapanlar nasıl beslenmeli?

Spor yapanlar nasıl beslenmeli?
Spor yapanlar nasıl beslenmeli?
Sağlıklı bir yaşam için vücudun çalışması, fiziksel aktivite içinde olması gerekiyor. Ancak spor yapanların dengeli bir biçimde karbonhidrat, yağ, protein, vitamin, mineraller ve suya da ihtiyacı var. Bakalım uzmanlar spor yapanlara nasıl bir beslenme öneriyor?

• Egzersiz yapanların vücutlarındaki sıvı miktarının azalması performansı düşürür. Egzersiz yapanlar, egzersiz sırasında her 15-20 dakikada yaklaşık 1 çay bardağı su tüketmelidir. Egzersiz yapanlar için en ideal içecek serin sade sudur. Su içmek için susama beklenilmemelidir.

• Egzersiz yapanlar performanslarını artırmak için enerji ve besin öğelerini yeterli almalı, dengeli ve çeşitli beslenmelidirler. Besin öğeleri 6 farklı kategoride değerlendirilir. Karbonhidratlar, yağlar, protein, vitamin, mineraller ve su. Besin öğelerinin büyüme-gelişmeyi desteklemek, enerji sağlamak, metabolizmayı düzenlemek gibi 3 ana fonksiyonu vardır.

• Egzersiz yapanlar haftada en az 2-3 porsiyon süt, yoğurt, peynir, 2-3 porsiyon et, balık, kuru fasulye, yumurta ve kuruyemişler, 3-5 porsiyon sebze, 2-4 porsiyon meyve, 6-11 porsiyon ekmek, tahıl, pirinç ve makarna grubundan tüketmelidirler.

• Egzersiz yapanların en çok tüketmesi gereken kompleks karbonhidrat içeren yiyecekler; ekmek, tahıl, pirinç ve makarnadır.

• Egzersiz yapanlar, kan şekeri düzeyini sabit tutmalıdır. Kas glikojen depolarını dolu tutmak için kompleks karbonhidrattan zengin besinleri tüketmelidir.

• Egzersiz yapanlar, uygun miktarda (orta düzeyde) protein tüketmelidir. Fazla miktarda protein tüketmek kas kitlesini artırmaz.