Spor yapanlar unutmasın!

Spor yapanlar unutmasın!
Spor yapanlar unutmasın!
Sağlıklı bir yaşama giden yol yararlı besinleri akıllıca tüketmekten ve spor yapmaktan geçiyor. Peki spor yapanlar nasıl beslenmeli?

Yemek günlük hayatımızdaki en büyük keyiflerden biri. Sağlıklı beslenmek için lezzetten ödün vermeye gerek yok. Sağlıklı bir yaşama giden yol yararlı besinleri akıllıca tüketmekten ve spor yapmaktan geçiyor.

Sspor yaparken dengeli beslenmek de bir o kadar önemli. Egzersiz yapanların performanslarını arttır¬mak için özellikle enerji veren besin öğelerini yeterli derecede tüketmesi gerekiyor.
Aldığımız besin öğeleri kalp, beyin, karaciğer gibi organlar ve nefes alma gibi hayatı destekleyici fonksiyonların korunması için gerekli olan enerjinin sağlanmasında temel rol oynuyor. Bu besin öğeleri 6 farklı kategoride değerlendiriliyor.
Karbonhidratlar, yağlar, protein, vitamin, mineraller ve su. Besin öğelerinin büyüme-gelişmeyi desteklemek, enerji sağlamak, metabolizmayı düzenlemek gibi 3 ana fonksiyonu var. Egzersiz yapanlar için antrenman sırasında vücutta oluşan zararlı maddelerin temizlenmesini sağlayan antioksidan vitaminler A, C, E de büyük önem taşıyor.
Beslenmede ağırlıklı bitkisel gıdalar tüketmeye özen göstermeli, hayvansal kaynaklı besinler ise sınırlı kullanılmalı. Yoğun egzersiz yapanlar kas glikojen depolarını dolu tutmak için de en az 6-11 porsiyon ekmek, tahıl, pirinç ve makarna gibi karbonhidrattan zengin besinlere ağırlık vermeli. Bunun yanı sıra, margarin gibi bitkisel kaynaklı yağlardan da tüketmeli. Besin tercihlerinin her zaman dengelenmesine özel gösterilmelidir.

LİMON VE YEŞİLLİKLER ÜZERİNDE SOMON RİSOTTO

MALZEMELER
Soğan – 1 orta boy (120 gr)
Ayçiçeği yağı – 2 yemek kaşığı
Pirinç – 1,5 su bardağı (225 gr)
Su – 1 bardak (225 ml)
Sek beyaz şarap (Opsiyonel) – 1,5 su bardağı (300 ml)
Dondurulmuş bezelye – 1 çay bardağı (85 gr)
Limon rendesi – 1 adet (70 gr)
Taze yeşillikler – 4 yemek kaşığı (40 gr)
Somon fileto – 4 adet (1000 gr)
Becel Zeytinyağlı Margarin – 2,5 yemek kaşığı (50 gr)
Limon suyu – 1/2 çay bardağı (40 ml)

HAZIRLANIŞI
Ayçiçeği yağını bir tencereye ekleyin ve ince doğranmış soğanı yumuşayana kadar sote edin.
Ayıklanmış, yıkanmış pirinci ekleyin ve karıştırın.
Dilerseniz şarap ekleyip pirinç şarabı emene kadar pişirebilirsiniz.
Pişirme işlemi bitmeden en az 3 dakika önce bezelyeleri, limonu ve doğranmış taze yeşillikleri ekleyip yavaşça karıştırın.
Risotto pişerken, her somon filetosunu kare şeklinde bir alüminyum folyoya yerleştirin ve üstüne Becel Zeytinyağlı Margarin ve limon suyunu sürün.
Alüminyum folyoları kapatın ve önceden ısıtılmış 180oC’lik fırında 15 dakika ve rengi pembeleşinceye kadar pişirin.
Balığı risottonun üzerine yerleştirin. Taze yeşilliklerle servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun!

BESİN DEĞERLERİ
1 Porsiyon 543 g
Enerji 705 kcal
Protein 55 g
Karbonhidrat 57 g
Yağ 19 g
İLANDIR