Türkiyeli şarapçılar Londra pazarında...

Türkiyeli şarapçılar Londra pazarında...
Türkiyeli şarapçılar Londra pazarında...
Türkiyeli şarap üreticilerinin bir araya gelerek kurdukları platform 'Turkish Wine Alliance' ile şaraplarımız Londra'da bir arada pazarlanıyor. Ünlü şarap uzmanı MW Sarah Abbott da projenin 'Brand Ambassador/ marka elçisi'...
Haber: MÜGE AKGÜN - muge.akgun@radikal.com.tr / Arşivi

Bazen karşımıza çıkarılan engeller yeni kapıların açılmasına fırsat da yaratabiliyor. Önce Şarap Üreticileri Derneği üyeleri çoktan beri olması gerektiği gibi birbirlerine daha yakınlaştı. Sonra da ortak projeler üretmeye başladılar. Arcadia Şaraplarının kurucuları Özcan Arca ve Zeynep Arca Şallıel’in önerisiyle birlikte hayata geçirdikleri son proje de ‘Turkish Wine Alliance’.

‘Turkish Wine Alliance’ yurtdışında Türk Şaraplarının ortak pazarlanması için başlatılan ortak bir platform. Amaç hem satış noktalarına hem de son tüketiciye ulaşarak Türkiye şarabının önce fikrini, ardından da tadını şarap severlerin tercihleri arasına sokmak.

Wines of Turkey ile işbirliği içindeki oluşumun 10 üyesi de aynı zamanda WOT üyesi. Farkı ise doğrudan ticari boyut ile de ilgili bir yapısı olması.

Dernek üyelerine yapılan çağrıya yanıt verip katılmaya karar veren 10 Üretici Arcadia, Barbare, Büyülübağ, Diren, Doluca, Kavaklıdere, Kayra, Kocabağ, Pamukkale ve Vinkara ile yola çıkılmış. Ama kurgusu tek tek üreticilerin değil TWA markasının ön planda olması yönünde tasarlanmış.

Aslında yola ortak bir “Türk Şarapları Dükkanı” kurmak için çıkmışlar. Ancak yatırım büyük olunca yol almak zor olmuş ve başlangıç yükünü biraz hafifleten bir projeye dönüştürmüşler.


Özcan Arca ve Zeynep Arca Şallıel
TWA olarak Londra’da Vinopolis ile 1 yıllık bir anlaşma imzalanmış. 2015 yılı boyunca Vinopolis keşif salonunda 4 şaraplık bir Enomatik’te Türk şarapları kadehte tadım için olanağı buluyor.

Buna ek olarak her ay son tüketicilere yönelik ‘pop-up’ etkinliklerde de  Türkiye şarapları gün boyu bir tadım masasında tüketicilere sunuluyor. Vinopolis ziyaretçleri dilerlerse çıkarken aynı binada bulunan Laithwaits’ten beğendikleri şarapları satın alabiliyorlar.

MW Sarah Abbott projenin ‘Brand Ambassador/ marka elçisi’ olmuş.
Proje kapsamında basın etkinlikleri, Master class, ve çeşitli farklı mekanlarda düzenlenecek mini Türk şarabı festivalleri ile yıl boyu mümkün olan en yüksek sayıda tüketiciye ulaşmak hedefleniyor.


Tabii üreticilerin hayali daha doğrusu nihai hedefi bu etkinliğin süreklilik kazanıp bir “satış noktası ağı” haline gelmesi. Önce Londra’da, sonra kim bilir, aynı modelle gidilecek diğer pazarlarda böyle bir yapı kurulur. Biz de Türkiye şarapçılığı ve şaraplarıyla gurur duyarız...

http://turkishwinealliance.com/
twitter@turkshwineuk