Yazı formda geçirmenin yolları

Yazı formda geçirmenin yolları
Yazı formda geçirmenin yolları
Meyveleri ve sebzeleriyle yaz hepimize hafiflik etkisi verir ama işin ucunu kaçırırsak bu hafiflik bizlere fazla kilo olarak dönüyor...
Haber: MÜGE AKGÜN - muge.akgun@radikal.com.tr / Arşivi

Yaz yaklaşırken çoğumuzu bir telaş alır; fazla kilolardan kurtulmak, her zamankinden daha çok formda olmak isteriz. İşimizin de kolay olduğunu düşünürüz. Ne de olsa yaz yemeklerinin hafif gibi bir ünü vardır. Gerçekten bir çoğu da öyledir.
Yine de yazları sebze-meyve ağırlıklı beslenirken değil kilo vermek, bir süre sonra almaya başladığımızı fark ederiz. Çünkü kavun karpuz, dut, incir ve kayısı gibi masum görünen yaz meyveleri ölçüsüz yendiğinde birer gizli savaşçı kilo vermenin karşısında.

MEYVE ŞEKERİNİN ZARARINA DİKKAT!
Kimi uzmanlar meyve şekeri früktozun -günümüzde tüm şekerlerin en tehlikelilerinden- karaciğere alkol kadar zarar verdiğini söylüyor. Her meyve yediğimizde kan şekerimiz ve insülinimiz yükseliyor. Karaciğer ve pankreasımız yağlanıyor. Bu da bir çok hastalığın yanı sıra kilo almaya de neden oluyor. Ancak böğürtlen, yaban mersini ve ahududu gibi kimi orman meyvelerinin, çilek şeftali ve kirazın glisemik indeksi düşük.
Özellikle C vitamini, kalsiyum, potasyum, fosfor ve flavonoidler yönünden zengin bir meyve olan kirazın faydaları lezzetinden de fazla. Ve kirazın yararı sadece meyvesine özgü değil. Sapı da kuvvetli bir idrar söktürücü ve ödem çözücü etkiye sahip. Bu nedenle de kilo almayı engelliyor.

Meyveleri dengeledik, peki hem kilo almamak hem de sağlıklı olmak için neler yiyebiliriz? Tüm yaz sebzeleri, doğal yetişmiş tavuk, kuzu ve oğlak, mevsim balıkları, yumurta, beyaz peynir ve zeytini bol bol tüketebiliyoruz. Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay’a göre “Zeytin yeryüzünde bulunan en sağlıklı meyvelerden biri ve glisemik endeksi sıfır. Domates, salatalık ve biber de sebze grubunda olmalarına rağmen onlar da bitkilerin meyveleri."
Sabah kahvaltısında ya da öğün aralarında ekmek yerine kavrulmamış ve tuzsuz olmak koşuluyla bir çay bardağı fındık, fıstık, badem ve ceviz yiyebilirsiniz. Ancak bir çokları için yaz demek olan kavun-karpuz yanında da peynir ekmeği gönlünüzce yemek için en az beş kilometre yürüyüşü göze almayı unutmamak gerekiyor. Yemek üstüne bir de dondurma derseniz  ben de en az bir saat daha yürüyün ya da yüzün derim. Yoksa hayatın hele de yazın yasaklarla tadı mı çıkar?

YAZ SEBZELERİ:
Taze soğan, taze sarımsak, taze bakla, asma yaprağı, semizotu, taze fasulye, bezelye, kabak, bamya, börülce, biber, salatalık, domates, patlıcan, barbunya.

YAZ MEYVELERİ 
Erik, yenidünya, çilek, kiraz, kayısı, şeftali, dut, böğürtlen, ahududu, kavun, karpuz, vişne, üzüm, incir.

YAZ BALIKLARI
Mercan, barbunya, tekir, sardalye, palamut, izmarit, kılıç.

21 GÜNLÜK TEATOX PROGRAMI İÇİN TIKLAYINIZ

İLANDIR