Radikal-çevrimiçi / Yaşam / Tek sponsoru babası
Radikal-çevrimiçi
<  İ N T E R N E T  B A S K I S I  >  25 Ekim 2004 
 Kodunuz: Şifreniz: (Üye olmak istiyorum) 

 Bugünkü Radikal
 Ana Sayfa
 Sıcak Haber
 Yazarlar
 Yaşam
 Türkiye
 Politika
 Yorum
 Dış Haberler
 Ekonomi
 Spor
 Kültür/Sanat
 Haber Listesi
 Sanal Alem
 Radikal2
 Cumartesi
 Kitap

En aktif üyeler

Günün Sözü
Kuvvete dayanmayan adalet aciz, adalete dayanmayan kuvvet zalimdir.
Pascal
Tarihte Bugün
Takvimler 25 ekim tarihini gösterdiği zaman...

1981 yılında,
Türkiye'nin Roma Büyükelçiliği İkinci Katibi Gökberk Ergenekon yolda yürürken saldırıya uğradı. Ergenekon olaydan hafif yaralarla kurtuldu.
1983 yılında,
Huzur Partisi, Anayasa Mahkemesi’nce kapatıldı.

Haberi YazdırYazdır Haberi YollaYolla | Arşive Ekle Yaşam 

Tek sponsoru babası

Tek sponsoru babası
Türkiye'nin en genç yarışçılarından olan Mert Aytuğ'un motor sporu tutkusu, 14 yaşında kartingle başlamış. Tek sponsoru babası. "Eğer aile desteği olmasa Türkiye'de 30 yaşın altında yarı-şan olmaya-caktı" diyor. Aytuğ dün İzmit'de gerçekleşen Seat Cup'ın son ayağında da birinci oldu.
Formula 3 genel klasmanında ikinciliğe kadar yükselen 19 yaşındaki Mert Aytuğ baba parasıyla yarışıyor. Seneye de sponsor bulamazsa küsüp Avrupa'ya gidecek

25/10/2004 (938 kişi okudu)

DENİZ ALAYAT (Arşivi)

İSTANBUL - 19 yaşındaki Mert Aytuğ, en genç motor sporcularından. Bu yıl Formula 3 genel klasmanında ikinci olan Aytuğ, en son başarısını Seat Cup birinciliğiyle elde etti. En büyük şikâyeti sponsor bulamamak. Eğer sponsor bulamazsa bir daha motor sporları yarışlarında yer almayı düşünmeyen, Sabancı Üniversitesi öğrencisi Mert Aytuğ'la motor sporlarının zorlukları üzerine sohbet ettik.
Bu spora ilginiz nasıl başladı?
Çocukluktan beri otomobillere ilgim var. 14 yaşındayken, Tuzla'ya gidip bir karting otomobili kiraladık. Çok hoşuma gitti. Babam da otomobil sporlarıyla ilgili. Her şey bir karting otomobil almamızla başladı. 2001 ve 2002'de Karting Türkiye Şampiyonu olduktan sonra bir sezon Tofaş/Fiat takımında yarıştım. Bu yıl Formula 3 genel klasmanında ikinci oldum.
Genç olduğunuz için kendinizi kabul ettirmekte zorlandınız mı?
Herhangi bir problem yaşamadım, fakat otomobil sporlarında benim yaşımda pek fazla kişi yok. İlklerden biriyim. Bu yüzden dikkat çektim. Türkiye, genç pilotlara pek alışkın değil.
Sizin yaşınızda başka kim var?
Can Artam ve Jason Tahincioğlu yurtdışında yarışıyor. Ahmet Cemil Çıpa, Clio Cup'ta yarışıyor. F3 rakiplerim Mert Tahincioğlu, Mehmet Kasap ve Rauf Denktaş da genç pilotlar.
Bizde motor sporlarında sponsorluk ve menajerlik nasıl işliyor?
Daha çok eş-dost yardım ediyor. Tanıdığınız varsa ve bu spor dalıyla ilgileniyorsa, sponsor olabiliyor. Maalesef, sponsorluk sistemi çok fazla gelişmemiş. Örneğin, bugüne dek sponsor bulamadım. Eğer seneye sponsor bulamazsam, bu işi bırakacağım. En azından Türkiye'de yarışmayacağım. Burada sekiz yarışta yer almak yerine, Avrupa'da iki yarışı tercih ederim.
Finansal destekçiniz kim?
Altı yıldır sadece babam. Onun mali durumu iyi olmasaydı, bu sporla ilgilenemeyecektim. Eminim birçok kişi böyle bir durumda bu işi bırakırdı. Özellikle genç ve geleceği parlak görünen yarışçılara destek verilmesi lazım. Eğer aile desteği olmasa, 30 yaşın altında yarışan olmayacaktı.
Bu sporları yaparken hangi sağlık sorunlarla karşılaşıyorsunuz?
Karting güce dayalı bir spor olduğu için ilk başlayanların genelde kaburgaları zedelenir. Bende de bu oldu.
Yarışa nasıl hazırlanıyorsunuz?
Elimden geldiğince, haftanın iki-üç günü spor salonuna gidiyor, koşuyor, kondisyonumu iyi tutmak için çalışıyorum. Sigara ve alkol kullanmıyorum. Günde en sekiz saat uyuyor ve beslenmeme dikkat ediyorum.
Yarışa ilgi duyanlara öneriniz...
Bir otomobil alıp, hemen yarışa katılmayı düşünmeleri yanlış olur. Eğitim almaları ve disiplinli olmaları lazım. Gerçekten başarılı olmak, o kadar kolay değil. Bu spor, çok emek istiyor.
Nerelerde eğitim görebilirler?
Eğitim veren birçok yer var. Volkan Işık'ın 'Delta Sport', Ertan Nacaroğlu'nun 'Team Active', Hakan Ümit'in 'Safari' adında okulları var.
Geleceğe dair planlarınız...
En büyük isteğim Avrupa'da yarışmak. Türkiye'de zirveye yerleşseniz dahi Avrupa standartlarına erişebilmeniz zor. Bu nedenle, bir an önce Avrupa'da yarışmak istiyorum.
Yarışta çok soğukkanlı bir imaj çiziyorsunuz. Stratejiniz nedir?
En büyük strateji, istikrardır. Bugüne kadar 50 yarışta yer aldıysam, beşinde kaza yapmışımdır. Tüm yarışları pistten dışarı çıkmadan bitirdim.

Şu ana kadar değerlendirmeye katılan 86 üyemizin puan ortalamasını yanda görebilirsiniz. Puan verme işleminden yalnızca üyelerimiz faydalanabilir.
puan
5
Yaşam sayfasındaki diğer haberler
ÖZLÜ SÖZ #55
"Hitler'le misyoner."
Can Dündar, Ayşe Arman'ın "Hangi dünya starıyla yan yana fotoğrafınız olsun isterdiniz ve hangi pozisyonda?" sorusunu yanıtlıyor.

Haber Arama
Site içinde aradığınız habere ait anahtar kelimeleri aşağıya yazıp 'Ara' düğmesine basınız.

Künye | Reklam Tarifesi | İletişim Sayfası | Eski Sayılar | Sıkça Sorulan Sorular | Kampanya Sözleşmesi | XML özetleri

© Radikal internet baskısında yer alan tüm metin, resim ve benzeri içeriğin hakları Doğan Gazetecilik A.Ş.'ye aittir. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilse bile izin alınmadan kullanılamaz.