13: Gelin olma yaşı

13: Gelin olma yaşı
13: Gelin olma yaşı
Erhan Kozan, ilk filmi 'Çakal'dan farklı bir yöne akan 'Halam Geldi'yle, 'çocuk gelin' meselesinin Kuzey Kıbrıs'ta da kanayan bir yara olduğunu vurguluyor.
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi

HALAM GELDİ **
Yönetmen: Erhan Kozan
Oyuncular: Miray Akay, Melisa Celayir, Melis Kara
Süre: 100 dk.
“Gerçek bir olaydan uyarlanmıştır” ibaresini bir filmin başında gördüğümüzde korkarız biraz. ‘Sorumluluk’ üst düzeydedir çünkü, ele aldığın meselenin gerçekliği altında ezilip hiç olma riskin azımsanamayacak kadar yüksektir.
Erhan Kozan’ın ilgiye değer bir ilk film olan ‘Çakal’dan sonraki ikinci sinema filmi ‘Halam Geldi’ de işte böyle bir ibareyle açılıyor. 1990’ların sonlarında Kuzey Kıbrıs’ta geçen hikâye, her şeyde olduğu gibi ‘ çocuk gelin’ sorununu da oralara taşıyan memleketim insanının trajedisini beyazperdeye taşıma iddiasında. Bu iddianın altının yeterince doldurulduğunu söylemekse zor. Örneğin, Reis Çelik’in ‘Lal Gece ’de meseleyi küçücük bir odaya hapsedip evrensele ulaştığı düşünüldüğünde, Erhan Kozan’ın bu filmde odaktan bir miktar uzaklaştığını ve hikâyenin dağıldığını söyleyebiliriz.
Bu dağılmanın temel sebebi, hikâyenin can alıcılığını vurgulamak için yapılan bazı hamleler. Kendi yolunda akıp giden basit bir hikâyeyi ‘renklendirmek’ için yapılan bu müdahaleler, belki meselenin bütün boyutlarını sergileme amacı taşıyor, ama filmin merkezden kaçarak iyice esnemesine de yol açıyorlar. Özellikle yetişkin oyuncuların zaman zaman ‘irileşmeye’ çalışan performansları da devreye girince, meselenin çarpıcı gerçekliği zedeleniyor ve ‘olduğu gibilik’ten ziyade ‘mesaj kaygısı’ öne çıkıyor. Evet, tabii ki kanayan yaraya dair bir mesaj vermek isteyebilirsin ama allayıp pullayarak bunu sağlamak zor, özellikle de böylesi bir meselede.


    ETİKETLER:

    Sinema

    ,

    Çocuk

    ,

    Gece

    ,

    film

    ,

    zaman

    ,

    kuzey