6 adımda gözünüz gönlünüz açılsın!

6 adımda gözünüz gönlünüz açılsın!
6 adımda gözünüz gönlünüz açılsın!
Gözün, bütün vücuttaki en aktif kaslara sahip olduğunu biliyor muydunuz? Peki ya, aldığınız fazla kiloların gözünüze de zararlı olduğunu? Sakınmanız gereken en mühim duyu organınız olan gözünüzü korumanın altı yoluna buyurun...

RADİKAL - Gündelik hayatınızda birkaç ufak değişiklikle gözünüzü koruma altına alabilir, en hassas ve mühim duyu organınıza sağlıklı yıllar hediye edebilirsiniz. Mehmet Öz, Hürriyet Pazar'da yer alan yazısında göz sağlığını korumanın altı yolunu yazdı.  

1. Göz doktoruna gidin:
Düzenli yapılan, geniş kapsamlı göz kontrolleri görmenizi korumak adına çok önemli. Aile hekiminizle, ne zaman bir göz doktoruna gitmeniz gerektiğini konuşun çünkü diyabet gibi bazı hastalıklar sizi görme problemleriyle ilgili daha yüksek risk altına sokar. Ailedeki göz hastalıklarını gözden geçirerek bazı hastalıklara karşı daha fazla risk altında olup olmadığınıza karar verin. Gözlük kullanıyorsanız, göz doktorunuza yılda bir giderek reçetenizin güncel kalmasını sağlayın ve retina dekolmanı gibi sorunları tespit edin. Bulanıklık, sönüklük gibi görme değişiklikleri yaşıyorsanız, ne zaman olursa olsun hemen göz doktorunuzdan bir randevu almalı. 

2. Sigarayı bırakın: Kalp ve akciğer sağlığını tehdit ettiğini zaten biliyorsunuz. Peki ya aynı zamanda katarakt ve optik sinir bozukluğu riskini artırdığını? Sigara kullanıyorsanız, bugünden bırakın.

3. Güneş gözlüğü takın: Güneşin zararlı ultraviyole ışınlarından korumak için güneş gözlüğü kullanmak şart. Hem UVA hem UVB türü radyasyona karşı koruyanları tercih edin. Koruyucu gözlük, deniz gözlüğü, kayak gözlüğü gibi, spor veya diğer aktiviteler esnasında gözünüzü olası yaralanmalara karşı koruyan gözlükleri de kullanma alışkanlığı edinin.

4. Bilgisayarı doğru kullanın: Bilgisayarınızı alçak bir masaya koyun veya laptop kullanın. Böylece gözleriniz çalıştığınız sırada aşağı doğru bakacaktır. Bu, göz kapağınızın daha az açılmasını sağlayarak göz kuruluğu hastalığı riskinizi azaltır.Gözlerinizi dinlendirmek için her 20 dakikada bir gözlerinizi ekrandan ayırın ve 20 saniye boyunca başka bir yere doğru yaklaşık altı metre uzağa bakın. Tüm gün boyunca bilgisayar başında oturuyorsanız, her iki saatte bir 10 dakika ara verin ve yürüyün.

5. Formda kalın: Fazla kilolu olmak diyabetik retinopati gibi göz hastalıklarına karşı riskinizi artırır. Günlük 30 dakikalık fiziksel egzersizler yalnızca kalp sağlığınızı ve vücut şeklinizi korumanıza yardımcı olmaz, aynı zamanda gözdeki basıncı yüzde 20’ye kadar azaltır. Derin nefes almak da gözdeki basıncı azaltmaya yardımcı olur.

6. Omega 3’ü unutmayın: Omega-3 olarak bilinen bu sağlık deposu yağ asitleri sadece kalbe iyi gelmekle kalmaz aynı zamanda görmeyi korumaya yardımcı olur. Ulusal Göz Enstitüsü (the National Eye Institute) günde 1000 mg Omega -3 tavsiye ediyor. (Hürriyet)