Adres eski köprünün üstü!

Adres eski köprünün üstü!
Adres eski köprünün üstü!

Esra Ekmekçi ve Arhan Kayar...

Eski Galata Köprüsü dördüncü kez 'tasarımı' buyur ediyor. İstanbul Design Week, 29 Eylül'de köprüye kuruluyor
Haber: BAHAR ÇUHADAR - bahar.cuhadar@radikal.com.tr / Arşivi

Bazen şehriniz için işe yarar, hayatı kolaylaştırırken göze kulağa da iyi gelen araç gereçler hayal ettiğiniz olur mu? Bunca derdin, tozun dumanın, cam-beton yığınının arasında zor mudur, ‘tasarım’ ve ‘şehir’ sözcüklerini kucaklaştırmak? Bakınca, kullanınca gülümsetecek daha çok alet edevat ve yapı, gündelik gidişatı da bir nebze tatlandıracaktır. Biraz fikir almak için işinin ehli tasarımcıların hem bizzat kendilerinin hem de işlerinin boy göstereceği Eski Galata Köprüsü’ne yollanmanın vaktidir...
Tasarımın izini sürenler hazırdır olacaklara, bilmeyenlere de duyuralım: Dream Design Factory (dDf) dördüncü kez, 29 Eylül-3 Ekim tarihlerinde ‘eski köprünün üstünde’ kuruyor, İstanbul Design Week/İstanbul Tasarım Haftası, IDW’yi.
Görülecekler, ‘tasarım meraklısı’ tanımının dışında kalanları da gıdıklayacak cinsten. ‘Geleceğin İstanbul Taksisi’ workshop çalışması mesela. Üç grup halinde yarışacak 30 yarışmacı, geleceğin taksisini tasarlayacak. Sergiler arasındaysa ekolojik mutfak tasarımı örnekleri sunan da, 1990’lardan beri tasarlanan ve kullanılan 100 Japon tasarımını görücüye çıkaranı da var; İsviçreli 10 genç tasarımcının eski posterlere dayanarak tasarladığı işleri buluşturan da.
Eski Galata Köprüsü, Santralistanbul ve Beyoğlu ’nda gerçekleştirilecek ‘Human Cities Brüksel-İstanbul: Kamusal Alan Tasarlamak’ adlı projeyse İstanbul-Brüksel ve projeye katılan diğer şehirlerdeki insan ve mekân etkileşimi konusunda bilgi alışverişi geliştirmeyi amaçlıyor. İçerikte bolca söyleşi, sergi, enstalasyon ve halka açık organizasyon mevcut; ana tartışma konusu ‘kamusal alanların tasarımı’...

‘Akşamüstü gelinmesini öneririz’
Konferanslarda söz alacak meşhur tasarımcıların da birkaçını sayalım: Müşterileri arasında Swarovski, Citibank, Hyundai gibi markaların olduğu Karim Rashid, Tokyo’dan Roma ’ya farklı kentlerde imzası olan Massimilliano Fuksas, Londra ve Hong Kong’da eşzamanlı tasarımlar üreten birer stüdyosu olan Michael Young, Hollanda doğumlu otomobil tasarımcısı Tom Tjaarda, ışık-mimari meselesine odaklanan Mario Nanni. 17 sergi ve altı atölyenin düzenleneceği IDW’ye katkı sunacak toplam tasarımcı sayısı 35.
dDf’in iki ortağı Arhan Kayar ve Esra Ekmekçi, bu seneki organizasyonda ‘yaratıcılık ve kent’ kavramlarının buluşacak olmasını vurguluyor. ‘Geleceğin İstanbul Taksisi’ atölyesi, ‘Human Cities’, ‘Michael Young Studio’, ‘Laurent Ney Shaping Forces’ ve ‘Çağdaş Japon Tasarımından 100 Eser’, ikiliyi en çok heyecanlandıran işler...
Kayar ve Ekmekçi’ye “Vakti kısıtlı bir ziyaretçi illa ki neyi görmeli?” diye soruyoruz. “Akşamüstü gelmesini öneririz” diyorlar: “Akşamüstü konferanslarının hepsini izleyebilir. Tek sergi önermek yanlış olur, IDW’nin bütününü tek bir sergi olarak düşünmek daha doğru.”
Peki konuk tasarımcılar kafa kafaya verip İstanbul’a özel bir şey tasarlayacak olsalar ne olurdu IDW’nin yaratıcılarının talebi? Gönüllerinden geçen, bir deniz aracı: “Trafik sorununu çözmesi ve deniz kültürünü geliştirmesi açısından deniz taşıtı tasarlamalarını isterdik. Yelkenli, kayık, deniz dolmuşu ya da vapur...”


    ETİKETLER:

    Hollanda

    ,

    İstanbul

    ,

    Roma

    ,

    Beyoğlu