Akdeniz diyetinde 'hayat' var!

Akdeniz diyetinde 'hayat' var!
Akdeniz diyetinde 'hayat' var!

Zeytinyağlı, sebze ve balık ağırlıklı Akdeniz diyetinin kalp dostu olduğu İspanya ’da gerçekleştirilen geniş araştırmayla bir kere daha kanıtlandı. Barcelona Üniversitesi’nde 7500 kişi üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarıyla ‘Akdeniz diyeti’ olarak tanımlanan beslenme şeklinin kalp krizi, inme ve kalp rahatsızlıklarına bağlı ölümleri yüzde 30 oranında düşürebildiği görüldü. Beş yıl süren araştırmalara kalp rahatsızlığı bulunmayan ancak sigara içen, aşırı kilolu kişiler veya şeker hastaları ile diğer kalp-damar rahatsızlıkları riski taşıyanlar dahil edildi. Bu kişiler iki gruba ayrıldı, ilk gruptan az yağlı diyet ikinci gruptan da Akdeniz diyeti ile beslenmeleri istendi. Araştırmacılar, elde ettikleri bulguların çok büyük farklılık içermesi nedeniyle araştırmayı planlanandan daha kısa sürede sona erdirdi. Akdeniz diyeti; zeytinyağı, badem, ceviz, fındık, fıstık gibi kuruyemiş türleri, fasulye, et-balık, sebze ve günde bir bardak şarap içeriyor.