Akşam üzeri yapılan spor en faydalısı

Akşam üzeri yapılan spor en faydalısı
Akşam üzeri yapılan spor en faydalısı
Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Küçükarslan, "Kan tansiyonu regülasyonunu ve vücudun fiziki kondisyonunu sağlamakla kilolarımızı kontrol etmek açısından akşam üzeri spor yapılmasını tavsiye ediyorum"

Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mustafa Nezihi Küçükarslan, koşma, yürümek ve egzersiz gibi sporların vücuda en faydalı olduğu zaman diliminin akşam saatleri olduğu ve sabah sporundan kaçınılarak, bunun yerine akşam saatlerinde spor yapılması gerektiğini söyledi.

Bilinçsiz bir şekilde sabah uyanır uyanmaz “Sporumu yaparım, koşarım, ondan sonra da duşumu alırım işime giderim” mantığı içerisinde pek çok insanın olduğunu belirten Küçükarslan, “Sabah insan vücudunun uyandığı saatlerde adrenalin gibi vücut aktivitesi uyanıklığını yüksek düzeyde tutan, aynı zamanda damar duvarı gerginliğini ayarlayan pek çok biyolojik mekanizmaların en aktif saatidir” dedi.

Küçükarslan, vücudun bu aktif hormonlar dolayısıyla savunma reaksiyon sistemini uygun bir şekilde ortaya koyamadığını anlatarak, şöyle konuştu: “Dolayısıyla sabah saatlerinde yapılan sporlardan sonra kalp krizlerinin daha sıklıkla görüyoruz. Kan tansiyonu regülasyonunu ve vücudun fiziki kondisyonunu sağlamakla birlikte kilolarımızı kontrol etmek açısından akşam üzerlerinde spor yapılmasını tavsiye ediyorum. Gün içerisindeki olan aktivitelerde ise regülasyon gerçekleşmekte bu regülasyonun insan vücuduna yansıması ise saat 14.00’dan sonra dönemler içerisine olmaktadır.”

Sporun önemli olduğunu ancak herkesin yaşına uygun olan sporu yapması gerektiğini vurgulayan Küçükarslan, “Kişinin yaş faktörüyle hormonal düzeydeki dengesizlikler biyokimyasal düzeyindeki dengesizlikler birbirinden farklıdır. Olgunluk yaşında ve gençken gösterilen reaksiyon nasıl farklıysa vücut hormonal olarak da bunlara o şeklide cevap vermektedir” ifadelerini kullandı.

Küçükarslan, 40 yaş üzeri kişilerin dış etkenlerle salgılanan hormon düzeyleri farklı olduğuna dikkati çekerek, “Aynı şekilde sabah erken saatlerde veya günün farklı saatlerinde salgılanan bu koruyucu ve aktive edici biyokimyasal mekanizmaların çalışması farklıdır. Elbette ki gençlerde biraz daha farklıdır. Bunun yanında her yaş gurubu için sporun sabah saatlerinde yapılmasını önermiyoruz” diye konuştu.


    ETİKETLER:

    Giresun

    ,

    YAŞ

    ,

    spor

    ,

    Sabah

    ,

    Akşam

    ,

    Kalp

    ,

    zaman