Alkolü bol film izleyiciyi içirtiyor

ANKARA - Televizyondaki filmlerde ve reklâmlarda içki içildiği gören insanların, televizyon izlerken alkole yönelme ihtimalleri artıyor. Hollanda’daki Radbound Üniversitesi’ndeki araştırmada, 80 genç televizyon karşısında gözlendi. Araştırmacılar, televizyonda içki içen birçok insan manzarası görenlerin, görmeyenlere oranla iki kat fazla alkol tükettiğini belirledi. Alcohol and Alcoholism dergisinde yayımlanan araştırmada, 18-29 yaşlarındaki grup dörde bölündü. İlk gruba alkolle ilgili görüntülerle dolu olan ‘Amerikan Pastası’ filmiyle alkol reklâmları izletildi. İkinci grup filmi izledi, ancak reklâm izlemedi. Üçüncü grup, alkol görüntülerinin ‘Amerikan Pastası’ndan daha az olduğu ‘40 Gün, 40 Gece’ filmini ve reklâmları izledi. Son grupsa bu filmi izledi, ancak reklâm izlemedi. Deneklere alkollü içkilerin bulunduğu buzdolabından yararlanma imkânı tanındı. Birinci grup üç şişe alkol alırken, son gruptakiler bir buçuk şişe alkol aldı. (aa)