Alzheimer riskini gösteren genetik ipuçları bulundu

Amerikalı biliminsanları, Alzheimer hastalığına yakalanma riskini tespit etmeye yarayacak genetik ipuçları buldu. BBC’nin haberine göre Nöroloji dergisi Neuron’da yayımlanan araştırma, beyinde belli proteinlerin birikimini etkileyen genetik mutasyonları tespit etti: Yüksek seviyede tau proteinlerinin bulunması Alzheimer riskini artırıyor. Uzmanlar bu araştırmanın Alzheimer hastalarının beyninde oluşan değişimi anlamalarına yardımcı olacağını düşünüyor. Fosforile tau (ptau) olarak adlandırılan tau düğümleri tıklayın Alzheimer hastalığının işareti olarak görülüyor. Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde bulunan yeni gen çeşitlemelerinden biri ile Alzheimer riskinde küçük bir artış, bilişsel zayıflama riskinde ise daha büyük artış görüldü.
Araştırma ekibi bin 200’den fazla insanın genetik bilgisini kullandı. Ekip başkanı Dr. Alison Goate “Bu genlerin Alzheimer hastalığında oynadığı rol hakkındaki bilginin yeni tedavi hedeflerinin ya da hastalığın yeni hayvansal ya da hücresel modellerinin tespitinde kullanılacağını düşünüyoruz" dedi.

ETİKETLER:

BBC