'Aydın' hakkında her şey

'Aydın' hakkında her şey
'Aydın' hakkında her şey
Aydın yöresinden çıkan 'süper kahraman'ını geçmişle bugün arasında köprü kuran bir aşk hikâyesine malzeme yapan 'Süper İncir', 'fantastik absürt güldürü' sahasında top koşturmaya çalışıyor
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

Bir bölgeyi, bir kenti ya da bir semti hikâye konusu yapmak, getirip götüreceklerinin pek de hesaplanamadığı bir durum sinemada. Bunu ‘turistik’ bir amaçla yapıyorsanız, çok da sinemanın istediği bir tavır sergilemiyorsunuz demektir. Ama bu yaklaşımı hikâye anlatmanın yardımcı unsurlarından biri haline getirebiliyorsanız, az çok amaca uygun bir rota izlediğiniz söylenebilir.
Kerem Sarı’nın yönettiği ‘Süper İncir’i hangi kategoriye sokacağımızı bilemedik, öncelikle bunu lafı uzatmadan söyleyelim. Aydın yöresinin olanca desteğini arkasına alarak yola çıkan bu film, bölgenin taşıyıcı ayaklarından ‘incir’i merkeze alan ve bunu ‘fantastik absürt güldürü’ formuyla hayata geçiren bir yapım. Bölgenin tarihsel zenginliği ve kültürel tonunu da malzeme yapan filmin ‘karmaşa’dan beslenen garip bir çekiciliği olduğuysa yadsınamaz.
Bugünle geçmiş arasında bir köprü kurma çabasındaki ‘Süper İncir’, bir ‘süper kahraman’ hikâyesi anlatıyor bir bakıma, ama bunu yansıtırken ‘anti kahraman’ boyutunda karakterlerle işini yapmaya çalışıyor. Aydın yöresi konusunda cebinde ne varsa ortaya koyma niyetinin apaçık sezildiği film, bu bilgileri son derece dağınık bir biçimde vermesine karşın, ilgiyi ayakta tutmayı başarıyor ve ‘saçmalık’ boyutundaki karakterleriyle yoluna devam ediyor.
Turizme pencere açmaya yönelik bombardımanın içine ‘olanaksız’ bir de aşk hikâyesi yerleştiren ‘Süper İncir’, süper kahramanlaşan bir çocuk olan anlatıcısının bakış açısından gösteriyor bize bu aşkı. Dolayısıyla da ‘uçuk kaçık’ bir yapı öne çıkıyor filmde, mantığı sorgulamak da gereksizleşiyor bir süre sonra. Sorgulanabilecek tek şeyse sinema oluyor en nihayetinde; yedinci sanatın pek de uygulama alanı bulamadığına tanık oluyoruz. Bunu beklemek saflık olurdu belki, ama ortaya çıkan ürün için ‘bir sinema filmi’ diyebilmenin yolu da buradan geçiyor. ‘Süper İncir’ için bunu söylemek zor gibi.
İncir, 0efelik, mitoloji, kültür , aşk, müzik diyerek haritayı takip etmeye çalışan bu film, ‘kötü niyetli’ kötü yapımların arasına sokulmaz yine de. Her şeylerini amatörce veren bir ekibin çalışması olduğu aşikâr. Onların bu çabasına ve kimi ‘şaşırtıcı’ anların etkisine bakarak, ‘küfretmeden çıktığımız bir film’ olduğunu söyleyebiliriz ‘Süper İncir’in. Sinemamızın ‘deneye yanıla’ ilerlemeye çalıştığı bu devirde “Buna da şükür!” demekse yapabileceğimiz tek şey sanki... 

SÜPER İNCİR

Yönetmen: Kerem Sarı
Oyuncular: Zafer Kaya, Volkan Baş, Ece Yentür
Yapım: 2012, Türkiye
Süre: 90


    ETİKETLER:

    Sinema

    ,

    Türkiye

    ,

    Aydın

    ,

    aşk

    ,

    Müzik

    ,

    Çocuk

    ,

    film

    ,

    kültür

    ,

    derece